Hema doet aanbieding via flash sales. | RetailDetail

Hema doet aanbieding via flash sales.

Hema heeft als eerste landelijke adverteerder gebruikgemaakt van de nieuwe flash sales-optie van online handelssite Marktplaats.nl. Gedurende twee dagen konden klanten met flinke korting een fotoalbum laten maken.

 

Flash sales zijn kortlopende aanbiedingen die via een derde partij worden aangeboden. In de Verenigde Staten is Groupon de bekendste aanbieder. In Nederland zijn Google en De Telegraaf actief in deze markt. Klanten kunnen zich via de homepage van Marktplaats, één van de populairste websites in Nederland, inschrijven voor de dienst, waarbij ze kunnen aangeven in welke steden ze aanbiedingen willen ontvangen.

 

Bedrijven kunnen op hun beurt klanten benaderen in gekozen steden wanneer ze een kortingspercentage van minimaal 50 procent bieden. Hema deed de foto-albums met een korting van 59 procent in de aanbieding. Marktplaats verdient vervolgens een commissie op gerealiseerde omzet. Marktplaats experimenteerde eerder al met de Deal van de Dag. 

Hema heeft als eerste landelijke adverteerder gebruikgemaakt van de nieuwe flash sales-optie van online handelssite Marktplaats.nl. Gedurende twee dagen konden klanten met flinke korting een fotoalbum laten maken.

 

Flash sales zijn kortlopende aanbiedingen die via een derde partij worden aangeboden. In de Verenigde Staten is Groupon de bekendste aanbieder. In Nederland zijn Google en De Telegraaf actief in deze markt. Klanten kunnen zich via de homepage van Marktplaats, één van de populairste websites in Nederland, inschrijven voor de dienst, waarbij ze kunnen aangeven in welke steden ze aanbiedingen willen ontvangen.

 

Bedrijven kunnen op hun beurt klanten benaderen in gekozen steden wanneer ze een kortingspercentage van minimaal 50 procent bieden. Hema deed de foto-albums met een korting van 59 procent in de aanbieding. Marktplaats verdient vervolgens een commissie op gerealiseerde omzet. Marktplaats experimenteerde eerder al met de Deal van de Dag. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.