Herstel omzet en winst detailhandel blijft beperkt

Detailhandel en horeca herstellen zich maar beperkt van de economische crisis. De twee sectoren hebben last van stijgende inkoopprijzen en slagen er niet in die op een goede manier door te berekenen aan de klant.

 

Dat schrijft het Economisch Bureau van ING in het ieder kwartaal opgestelde branchebericht. De prijzen in de winkels stegen de eerste maanden van dit jaar beperkt, terwijl de verkopen in vooral de foodsector omlaag ging. Door het lage consumentenvertrouwen en de dalende koopkracht blijft de volumegroei in de detailhandel beperkt tot 0,2 procent.

 

De Nederlandse economie groeit het komend jaar vooral door groothandels, industrie en de transportsector. Zij profiteren allen van de verbeterende wereldeconomie. Opvallend is dat de industrie er wel in slaagt de hogere inkoopkosten door te berekenen aan afnemers.

Detailhandel en horeca herstellen zich maar beperkt van de economische crisis. De twee sectoren hebben last van stijgende inkoopprijzen en slagen er niet in die op een goede manier door te berekenen aan de klant.

 

Dat schrijft het Economisch Bureau van ING in het ieder kwartaal opgestelde branchebericht. De prijzen in de winkels stegen de eerste maanden van dit jaar beperkt, terwijl de verkopen in vooral de foodsector omlaag ging. Door het lage consumentenvertrouwen en de dalende koopkracht blijft de volumegroei in de detailhandel beperkt tot 0,2 procent.

 

De Nederlandse economie groeit het komend jaar vooral door groothandels, industrie en de transportsector. Zij profiteren allen van de verbeterende wereldeconomie. Opvallend is dat de industrie er wel in slaagt de hogere inkoopkosten door te berekenen aan afnemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Big Bazar brengt logistiek onder bij Bakker Logistiek

24/07/2017

Big Bazar brengt vanaf volgend jaar de logistiek onder bij Bakker Logistiek. Met deze nieuwe partner ondersteunt de discountformule van Blokker Holding haar verdere groei in de Benelux.

FonQ versterkt aanbod lifestyle

24/07/2017

FonQ versterkt haar aanbod in lifestyle met horloges en zonnebrillen. Het webwarenhuis wil met dergelijke global fashion brands haar retailformule verstevigen. Daarin ligt de focus op producten in wonen, koken en lifestyle.

“Blokker gaat niet ten onder”

24/07/2017

Blokker werd het slachtoffer van branchevervaging, stelt Richard Otto, medeauteur van een nieuw boek over de retailer. Toch heeft de keten overlevingskansen, op voorwaarde dat ze weer trendsettend en prijscompetitief wordt.

Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

 Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen

18/07/2017

Hudson’s Bay en Boekhandel Scheltema gaan samenwerken. De Amsterdamse boekhandel gaat in de Nederlandse warenhuizen van de Canadese formule een uitgekozen assortiment boeken brengen. De eerste winkel opent in de tweede helft van augustus aan het Amsterdamse Rokin.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Back to top