H&M neemt webwinkel Nederland onder handen.

Het van oorsprong Zweedse modeconcern H&M lanceert komend voorjaar een volledig vernieuwde webwinkel in Nederland. De keten lanceert de online verkoop van kleding bovendien over een jaar in de Verenigde Staten.

 

Dat meldt Twinkle Magazine. Nederland was in 2006 het eerste land buiten Scandinavië waar H&M begon met e-commerce-activiteiten. Anno 2009 boekte de onderneming in Nederland online al een omzet van 80 miljoen euro. Cijfers over afgelopen jaar zijn nog niet bekend. De nieuwe webomgeving wordt in alle landen geïntroduceerd waar het bedrijf online actief is.

 

'De shop zal meer in de website worden geïntegreerd. Verder wordt geïnvesteerd in winkelbeleving en functionaliteit', zegt woordvoerder Elke Kieft van H&M. De onderneming boekte in het afgelopen boekjaar, dat liep tot eind november, een omzet van 12,2 miljard euro. Dit is een toename met 15 procent. Komend jaar opent H&M zo'n 250 nieuwe winkels en debuteert de formule in vijf nieuwe landen.

Het van oorsprong Zweedse modeconcern H&M lanceert komend voorjaar een volledig vernieuwde webwinkel in Nederland. De keten lanceert de online verkoop van kleding bovendien over een jaar in de Verenigde Staten.

 

Dat meldt Twinkle Magazine. Nederland was in 2006 het eerste land buiten Scandinavië waar H&M begon met e-commerce-activiteiten. Anno 2009 boekte de onderneming in Nederland online al een omzet van 80 miljoen euro. Cijfers over afgelopen jaar zijn nog niet bekend. De nieuwe webomgeving wordt in alle landen geïntroduceerd waar het bedrijf online actief is.

 

'De shop zal meer in de website worden geïntegreerd. Verder wordt geïnvesteerd in winkelbeleving en functionaliteit', zegt woordvoerder Elke Kieft van H&M. De onderneming boekte in het afgelopen boekjaar, dat liep tot eind november, een omzet van 12,2 miljard euro. Dit is een toename met 15 procent. Komend jaar opent H&M zo'n 250 nieuwe winkels en debuteert de formule in vijf nieuwe landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

CNV naar rechtbank in nasleep faillissement Tuunte

21/11/2017

Vakbond CNV heeft besloten om naar de rechter te stappen in de nasleep van het faillissement en de doorstart van de modeketen Tuunte. Daarbij vielen er 250 ontslagen: volgens de vakbond was dat de hoofdreden voor het faillissement.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Back to top