H&M neemt webwinkel Nederland onder handen.

Het van oorsprong Zweedse modeconcern H&M lanceert komend voorjaar een volledig vernieuwde webwinkel in Nederland. De keten lanceert de online verkoop van kleding bovendien over een jaar in de Verenigde Staten.

 

Dat meldt Twinkle Magazine. Nederland was in 2006 het eerste land buiten Scandinavië waar H&M begon met e-commerce-activiteiten. Anno 2009 boekte de onderneming in Nederland online al een omzet van 80 miljoen euro. Cijfers over afgelopen jaar zijn nog niet bekend. De nieuwe webomgeving wordt in alle landen geïntroduceerd waar het bedrijf online actief is.

 

'De shop zal meer in de website worden geïntegreerd. Verder wordt geïnvesteerd in winkelbeleving en functionaliteit', zegt woordvoerder Elke Kieft van H&M. De onderneming boekte in het afgelopen boekjaar, dat liep tot eind november, een omzet van 12,2 miljard euro. Dit is een toename met 15 procent. Komend jaar opent H&M zo'n 250 nieuwe winkels en debuteert de formule in vijf nieuwe landen.

Het van oorsprong Zweedse modeconcern H&M lanceert komend voorjaar een volledig vernieuwde webwinkel in Nederland. De keten lanceert de online verkoop van kleding bovendien over een jaar in de Verenigde Staten.

 

Dat meldt Twinkle Magazine. Nederland was in 2006 het eerste land buiten Scandinavië waar H&M begon met e-commerce-activiteiten. Anno 2009 boekte de onderneming in Nederland online al een omzet van 80 miljoen euro. Cijfers over afgelopen jaar zijn nog niet bekend. De nieuwe webomgeving wordt in alle landen geïntroduceerd waar het bedrijf online actief is.

 

'De shop zal meer in de website worden geïntegreerd. Verder wordt geïnvesteerd in winkelbeleving en functionaliteit', zegt woordvoerder Elke Kieft van H&M. De onderneming boekte in het afgelopen boekjaar, dat liep tot eind november, een omzet van 12,2 miljard euro. Dit is een toename met 15 procent. Komend jaar opent H&M zo'n 250 nieuwe winkels en debuteert de formule in vijf nieuwe landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top