H&M wil scoren met David Beckham | RetailDetail

H&M wil scoren met David Beckham

De van oorsprong Zweedse modeketen H&M heeft voetbalster David Beckham gestrikt voor een nieuwe collectie bodywear. De nieuwe collectie ligt vanaf 2 februari 2012 in de schappen bij de achtienhonderd winkels van de modeketen in veertig landen. Ook in Nederland en België wil H&M scoren met Beckham.

De speciale collecties met beroemde ontwerpers, zangers of andere celebrities zijn een van de peilers onder het succesverhaal van Hennes & Mauritz. Eerder al werden soortgelijke samenwerkingsverbanden gesloten met Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Madonna en Victor & Rolf. Dit zorgde in het verleden af en toe voor een ware stormloop op de winkels van H&M, die in de meeste grotere Nederlandse steden wel een vestiging heeft.

De samenwerking met Beckham gaat verder dan één collectie. Voorlopig hebben H&M en de voetballer van LA Galaxyeen overeenkomst voor twee jaar gesloten. Beckham geldt al sinds zijn doorbraak als voetballer bij Manchester United als een trendsetter op het gebied van mode. De afgelopen jaren is zijn voetballoopbaan in het slop gekomen, maar zijn marketingwaarde blijft nog altijd enorm.

De van oorsprong Zweedse modeketen H&M heeft voetbalster David Beckham gestrikt voor een nieuwe collectie bodywear. De nieuwe collectie ligt vanaf 2 februari 2012 in de schappen bij de achtienhonderd winkels van de modeketen in veertig landen. Ook in Nederland en België wil H&M scoren met Beckham.

De speciale collecties met beroemde ontwerpers, zangers of andere celebrities zijn een van de peilers onder het succesverhaal van Hennes & Mauritz. Eerder al werden soortgelijke samenwerkingsverbanden gesloten met Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Madonna en Victor & Rolf. Dit zorgde in het verleden af en toe voor een ware stormloop op de winkels van H&M, die in de meeste grotere Nederlandse steden wel een vestiging heeft.

De samenwerking met Beckham gaat verder dan één collectie. Voorlopig hebben H&M en de voetballer van LA Galaxyeen overeenkomst voor twee jaar gesloten. Beckham geldt al sinds zijn doorbraak als voetballer bij Manchester United als een trendsetter op het gebied van mode. De afgelopen jaren is zijn voetballoopbaan in het slop gekomen, maar zijn marketingwaarde blijft nog altijd enorm.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.