H&M wil scoren met David Beckham

De van oorsprong Zweedse modeketen H&M heeft voetbalster David Beckham gestrikt voor een nieuwe collectie bodywear. De nieuwe collectie ligt vanaf 2 februari 2012 in de schappen bij de achtienhonderd winkels van de modeketen in veertig landen. Ook in Nederland en België wil H&M scoren met Beckham.

De speciale collecties met beroemde ontwerpers, zangers of andere celebrities zijn een van de peilers onder het succesverhaal van Hennes & Mauritz. Eerder al werden soortgelijke samenwerkingsverbanden gesloten met Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Madonna en Victor & Rolf. Dit zorgde in het verleden af en toe voor een ware stormloop op de winkels van H&M, die in de meeste grotere Nederlandse steden wel een vestiging heeft.

De samenwerking met Beckham gaat verder dan één collectie. Voorlopig hebben H&M en de voetballer van LA Galaxyeen overeenkomst voor twee jaar gesloten. Beckham geldt al sinds zijn doorbraak als voetballer bij Manchester United als een trendsetter op het gebied van mode. De afgelopen jaren is zijn voetballoopbaan in het slop gekomen, maar zijn marketingwaarde blijft nog altijd enorm.

De van oorsprong Zweedse modeketen H&M heeft voetbalster David Beckham gestrikt voor een nieuwe collectie bodywear. De nieuwe collectie ligt vanaf 2 februari 2012 in de schappen bij de achtienhonderd winkels van de modeketen in veertig landen. Ook in Nederland en België wil H&M scoren met Beckham.

De speciale collecties met beroemde ontwerpers, zangers of andere celebrities zijn een van de peilers onder het succesverhaal van Hennes & Mauritz. Eerder al werden soortgelijke samenwerkingsverbanden gesloten met Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Madonna en Victor & Rolf. Dit zorgde in het verleden af en toe voor een ware stormloop op de winkels van H&M, die in de meeste grotere Nederlandse steden wel een vestiging heeft.

De samenwerking met Beckham gaat verder dan één collectie. Voorlopig hebben H&M en de voetballer van LA Galaxyeen overeenkomst voor twee jaar gesloten. Beckham geldt al sinds zijn doorbraak als voetballer bij Manchester United als een trendsetter op het gebied van mode. De afgelopen jaren is zijn voetballoopbaan in het slop gekomen, maar zijn marketingwaarde blijft nog altijd enorm.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top