H&M wil scoren met David Beckham | RetailDetail

H&M wil scoren met David Beckham

De van oorsprong Zweedse modeketen H&M heeft voetbalster David Beckham gestrikt voor een nieuwe collectie bodywear. De nieuwe collectie ligt vanaf 2 februari 2012 in de schappen bij de achtienhonderd winkels van de modeketen in veertig landen. Ook in Nederland en België wil H&M scoren met Beckham.

De speciale collecties met beroemde ontwerpers, zangers of andere celebrities zijn een van de peilers onder het succesverhaal van Hennes & Mauritz. Eerder al werden soortgelijke samenwerkingsverbanden gesloten met Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Madonna en Victor & Rolf. Dit zorgde in het verleden af en toe voor een ware stormloop op de winkels van H&M, die in de meeste grotere Nederlandse steden wel een vestiging heeft.

De samenwerking met Beckham gaat verder dan één collectie. Voorlopig hebben H&M en de voetballer van LA Galaxyeen overeenkomst voor twee jaar gesloten. Beckham geldt al sinds zijn doorbraak als voetballer bij Manchester United als een trendsetter op het gebied van mode. De afgelopen jaren is zijn voetballoopbaan in het slop gekomen, maar zijn marketingwaarde blijft nog altijd enorm.

De van oorsprong Zweedse modeketen H&M heeft voetbalster David Beckham gestrikt voor een nieuwe collectie bodywear. De nieuwe collectie ligt vanaf 2 februari 2012 in de schappen bij de achtienhonderd winkels van de modeketen in veertig landen. Ook in Nederland en België wil H&M scoren met Beckham.

De speciale collecties met beroemde ontwerpers, zangers of andere celebrities zijn een van de peilers onder het succesverhaal van Hennes & Mauritz. Eerder al werden soortgelijke samenwerkingsverbanden gesloten met Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Madonna en Victor & Rolf. Dit zorgde in het verleden af en toe voor een ware stormloop op de winkels van H&M, die in de meeste grotere Nederlandse steden wel een vestiging heeft.

De samenwerking met Beckham gaat verder dan één collectie. Voorlopig hebben H&M en de voetballer van LA Galaxyeen overeenkomst voor twee jaar gesloten. Beckham geldt al sinds zijn doorbraak als voetballer bij Manchester United als een trendsetter op het gebied van mode. De afgelopen jaren is zijn voetballoopbaan in het slop gekomen, maar zijn marketingwaarde blijft nog altijd enorm.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.