H&M wil scoren met David Beckham

De van oorsprong Zweedse modeketen H&M heeft voetbalster David Beckham gestrikt voor een nieuwe collectie bodywear. De nieuwe collectie ligt vanaf 2 februari 2012 in de schappen bij de achtienhonderd winkels van de modeketen in veertig landen. Ook in Nederland en België wil H&M scoren met Beckham.

De speciale collecties met beroemde ontwerpers, zangers of andere celebrities zijn een van de peilers onder het succesverhaal van Hennes & Mauritz. Eerder al werden soortgelijke samenwerkingsverbanden gesloten met Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Madonna en Victor & Rolf. Dit zorgde in het verleden af en toe voor een ware stormloop op de winkels van H&M, die in de meeste grotere Nederlandse steden wel een vestiging heeft.

De samenwerking met Beckham gaat verder dan één collectie. Voorlopig hebben H&M en de voetballer van LA Galaxyeen overeenkomst voor twee jaar gesloten. Beckham geldt al sinds zijn doorbraak als voetballer bij Manchester United als een trendsetter op het gebied van mode. De afgelopen jaren is zijn voetballoopbaan in het slop gekomen, maar zijn marketingwaarde blijft nog altijd enorm.

De van oorsprong Zweedse modeketen H&M heeft voetbalster David Beckham gestrikt voor een nieuwe collectie bodywear. De nieuwe collectie ligt vanaf 2 februari 2012 in de schappen bij de achtienhonderd winkels van de modeketen in veertig landen. Ook in Nederland en België wil H&M scoren met Beckham.

De speciale collecties met beroemde ontwerpers, zangers of andere celebrities zijn een van de peilers onder het succesverhaal van Hennes & Mauritz. Eerder al werden soortgelijke samenwerkingsverbanden gesloten met Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Madonna en Victor & Rolf. Dit zorgde in het verleden af en toe voor een ware stormloop op de winkels van H&M, die in de meeste grotere Nederlandse steden wel een vestiging heeft.

De samenwerking met Beckham gaat verder dan één collectie. Voorlopig hebben H&M en de voetballer van LA Galaxyeen overeenkomst voor twee jaar gesloten. Beckham geldt al sinds zijn doorbraak als voetballer bij Manchester United als een trendsetter op het gebied van mode. De afgelopen jaren is zijn voetballoopbaan in het slop gekomen, maar zijn marketingwaarde blijft nog altijd enorm.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top