H&M wil scoren met David Beckham

De van oorsprong Zweedse modeketen H&M heeft voetbalster David Beckham gestrikt voor een nieuwe collectie bodywear. De nieuwe collectie ligt vanaf 2 februari 2012 in de schappen bij de achtienhonderd winkels van de modeketen in veertig landen. Ook in Nederland en België wil H&M scoren met Beckham.

De speciale collecties met beroemde ontwerpers, zangers of andere celebrities zijn een van de peilers onder het succesverhaal van Hennes & Mauritz. Eerder al werden soortgelijke samenwerkingsverbanden gesloten met Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Madonna en Victor & Rolf. Dit zorgde in het verleden af en toe voor een ware stormloop op de winkels van H&M, die in de meeste grotere Nederlandse steden wel een vestiging heeft.

De samenwerking met Beckham gaat verder dan één collectie. Voorlopig hebben H&M en de voetballer van LA Galaxyeen overeenkomst voor twee jaar gesloten. Beckham geldt al sinds zijn doorbraak als voetballer bij Manchester United als een trendsetter op het gebied van mode. De afgelopen jaren is zijn voetballoopbaan in het slop gekomen, maar zijn marketingwaarde blijft nog altijd enorm.

De van oorsprong Zweedse modeketen H&M heeft voetbalster David Beckham gestrikt voor een nieuwe collectie bodywear. De nieuwe collectie ligt vanaf 2 februari 2012 in de schappen bij de achtienhonderd winkels van de modeketen in veertig landen. Ook in Nederland en België wil H&M scoren met Beckham.

De speciale collecties met beroemde ontwerpers, zangers of andere celebrities zijn een van de peilers onder het succesverhaal van Hennes & Mauritz. Eerder al werden soortgelijke samenwerkingsverbanden gesloten met Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Madonna en Victor & Rolf. Dit zorgde in het verleden af en toe voor een ware stormloop op de winkels van H&M, die in de meeste grotere Nederlandse steden wel een vestiging heeft.

De samenwerking met Beckham gaat verder dan één collectie. Voorlopig hebben H&M en de voetballer van LA Galaxyeen overeenkomst voor twee jaar gesloten. Beckham geldt al sinds zijn doorbraak als voetballer bij Manchester United als een trendsetter op het gebied van mode. De afgelopen jaren is zijn voetballoopbaan in het slop gekomen, maar zijn marketingwaarde blijft nog altijd enorm.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top