Hoofddoek-conflict Hema laait verder op | RetailDetail

Hoofddoek-conflict Hema laait verder op

De ophef rond de vanwege haar hoofddoek ontslagen medewerkster van Hema loopt verder op. De Vlaamse politicus De Winter riep alle Vlamingen op bij Hema te gaan kopen, terwijl via sociale media door moslims juist wordt opgeroepen tot een boycot.

 

De Amsterdamse student Mohammed heeft op Facebook een 'Boycot de Hema'-pagina geopend die al honderden leden heeft. Daarin worden moslims opgeroepen de Hema te raken waar de meeste pijn gevoeld zal worden, in de portemonnee. Het conflict is daarmee de grens met Nederland overgestoken. Aanleiding is een persbericht van Hema waarin begrip werd getoond voor het beleid van het Belgische filiaal.

 

In Nederland is Hema intussen het populairste gespreksonderwerp op Twiter. Daarnaast wordt op fora en andere locaties druk gediscussieerd over het topic. ' Zoals men via sociale media Mubarak klein heeft gekregen, zullen wij de Hema ook kleinkrijgen', is de boodschap.

De ophef rond de vanwege haar hoofddoek ontslagen medewerkster van Hema loopt verder op. De Vlaamse politicus De Winter riep alle Vlamingen op bij Hema te gaan kopen, terwijl via sociale media door moslims juist wordt opgeroepen tot een boycot.

 

De Amsterdamse student Mohammed heeft op Facebook een 'Boycot de Hema'-pagina geopend die al honderden leden heeft. Daarin worden moslims opgeroepen de Hema te raken waar de meeste pijn gevoeld zal worden, in de portemonnee. Het conflict is daarmee de grens met Nederland overgestoken. Aanleiding is een persbericht van Hema waarin begrip werd getoond voor het beleid van het Belgische filiaal.

 

In Nederland is Hema intussen het populairste gespreksonderwerp op Twiter. Daarnaast wordt op fora en andere locaties druk gediscussieerd over het topic. ' Zoals men via sociale media Mubarak klein heeft gekregen, zullen wij de Hema ook kleinkrijgen', is de boodschap.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.