Ikea is inspiratie voor jubilerend C&A

C&A heeft zich de afgelopen jaren in Nederland goed ontwikkeld. Het dit jaar 150-jaar bestaande bedrijf heeft het marktaandeel in Nederland zien toenemen tot 5 procent. Het zijn de sterke inkoopkracht van 1500 winkels in Europa en de unieke eigendomsstructuur, het is nog steeds een familiebedrijf en niet beursgenoteerd of eigendom van private equity, die C&A een voorsprong geven op concurrenten.

Dat zegt de hoogste baas van C&A in Nederland, Pals Brust, in een interview met De Telegraaf. Hij stelt dat C&A opereert in een ingewikkelde omgeving met een stijgende katoenprijs en de moordende concurrentie van ketens als H&M, Zara en V&D. Het bedrijf wil daarbij af van de discount-uitstraling van de bekende reclamecampagne uit de jaren tachtig met Johnny Kraaijkamp en Rijk de Gooijer onder het motto C&A is Toch Voordeliger. De huidige reclameleus is With Love since 1841, het oprichtingsjaar.

Brust neemt een voorbeeld aan Ikea. 'Daar weten de klanten dat ze een goede prijs betalen voor een goed product. En Ikea-meubels kunnen in dezelfde kamer staan waar ook een mooi design kastje staat. Zo is het ook met onze kleding. Een C&A shirt kan op een Gucci broek of een Frans Molenaar jurk van C&A in combinatie met een Prada tas', aldus Brust.

C&A heeft zich de afgelopen jaren in Nederland goed ontwikkeld. Het dit jaar 150-jaar bestaande bedrijf heeft het marktaandeel in Nederland zien toenemen tot 5 procent. Het zijn de sterke inkoopkracht van 1500 winkels in Europa en de unieke eigendomsstructuur, het is nog steeds een familiebedrijf en niet beursgenoteerd of eigendom van private equity, die C&A een voorsprong geven op concurrenten.

Dat zegt de hoogste baas van C&A in Nederland, Pals Brust, in een interview met De Telegraaf. Hij stelt dat C&A opereert in een ingewikkelde omgeving met een stijgende katoenprijs en de moordende concurrentie van ketens als H&M, Zara en V&D. Het bedrijf wil daarbij af van de discount-uitstraling van de bekende reclamecampagne uit de jaren tachtig met Johnny Kraaijkamp en Rijk de Gooijer onder het motto C&A is Toch Voordeliger. De huidige reclameleus is With Love since 1841, het oprichtingsjaar.

Brust neemt een voorbeeld aan Ikea. 'Daar weten de klanten dat ze een goede prijs betalen voor een goed product. En Ikea-meubels kunnen in dezelfde kamer staan waar ook een mooi design kastje staat. Zo is het ook met onze kleding. Een C&A shirt kan op een Gucci broek of een Frans Molenaar jurk van C&A in combinatie met een Prada tas', aldus Brust.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Doorstart Tuunte zeker een mogelijkheid

11/08/2017

De curator van het failliet verklaarde Tuunte Fashion zegt dat er een grote kans is op een doorstart van de modeketen. Er hebben zich al een aantal partijen gemeld en alle winkels blijven voorlopig gewoon geopend.

Back to top