Ikea is inspiratie voor jubilerend C&A

C&A heeft zich de afgelopen jaren in Nederland goed ontwikkeld. Het dit jaar 150-jaar bestaande bedrijf heeft het marktaandeel in Nederland zien toenemen tot 5 procent. Het zijn de sterke inkoopkracht van 1500 winkels in Europa en de unieke eigendomsstructuur, het is nog steeds een familiebedrijf en niet beursgenoteerd of eigendom van private equity, die C&A een voorsprong geven op concurrenten.

Dat zegt de hoogste baas van C&A in Nederland, Pals Brust, in een interview met De Telegraaf. Hij stelt dat C&A opereert in een ingewikkelde omgeving met een stijgende katoenprijs en de moordende concurrentie van ketens als H&M, Zara en V&D. Het bedrijf wil daarbij af van de discount-uitstraling van de bekende reclamecampagne uit de jaren tachtig met Johnny Kraaijkamp en Rijk de Gooijer onder het motto C&A is Toch Voordeliger. De huidige reclameleus is With Love since 1841, het oprichtingsjaar.

Brust neemt een voorbeeld aan Ikea. 'Daar weten de klanten dat ze een goede prijs betalen voor een goed product. En Ikea-meubels kunnen in dezelfde kamer staan waar ook een mooi design kastje staat. Zo is het ook met onze kleding. Een C&A shirt kan op een Gucci broek of een Frans Molenaar jurk van C&A in combinatie met een Prada tas', aldus Brust.

C&A heeft zich de afgelopen jaren in Nederland goed ontwikkeld. Het dit jaar 150-jaar bestaande bedrijf heeft het marktaandeel in Nederland zien toenemen tot 5 procent. Het zijn de sterke inkoopkracht van 1500 winkels in Europa en de unieke eigendomsstructuur, het is nog steeds een familiebedrijf en niet beursgenoteerd of eigendom van private equity, die C&A een voorsprong geven op concurrenten.

Dat zegt de hoogste baas van C&A in Nederland, Pals Brust, in een interview met De Telegraaf. Hij stelt dat C&A opereert in een ingewikkelde omgeving met een stijgende katoenprijs en de moordende concurrentie van ketens als H&M, Zara en V&D. Het bedrijf wil daarbij af van de discount-uitstraling van de bekende reclamecampagne uit de jaren tachtig met Johnny Kraaijkamp en Rijk de Gooijer onder het motto C&A is Toch Voordeliger. De huidige reclameleus is With Love since 1841, het oprichtingsjaar.

Brust neemt een voorbeeld aan Ikea. 'Daar weten de klanten dat ze een goede prijs betalen voor een goed product. En Ikea-meubels kunnen in dezelfde kamer staan waar ook een mooi design kastje staat. Zo is het ook met onze kleding. Een C&A shirt kan op een Gucci broek of een Frans Molenaar jurk van C&A in combinatie met een Prada tas', aldus Brust.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top