Ikea is inspiratie voor jubilerend C&A | RetailDetail

Ikea is inspiratie voor jubilerend C&A

C&A heeft zich de afgelopen jaren in Nederland goed ontwikkeld. Het dit jaar 150-jaar bestaande bedrijf heeft het marktaandeel in Nederland zien toenemen tot 5 procent. Het zijn de sterke inkoopkracht van 1500 winkels in Europa en de unieke eigendomsstructuur, het is nog steeds een familiebedrijf en niet beursgenoteerd of eigendom van private equity, die C&A een voorsprong geven op concurrenten.

Dat zegt de hoogste baas van C&A in Nederland, Pals Brust, in een interview met De Telegraaf. Hij stelt dat C&A opereert in een ingewikkelde omgeving met een stijgende katoenprijs en de moordende concurrentie van ketens als H&M, Zara en V&D. Het bedrijf wil daarbij af van de discount-uitstraling van de bekende reclamecampagne uit de jaren tachtig met Johnny Kraaijkamp en Rijk de Gooijer onder het motto C&A is Toch Voordeliger. De huidige reclameleus is With Love since 1841, het oprichtingsjaar.

Brust neemt een voorbeeld aan Ikea. 'Daar weten de klanten dat ze een goede prijs betalen voor een goed product. En Ikea-meubels kunnen in dezelfde kamer staan waar ook een mooi design kastje staat. Zo is het ook met onze kleding. Een C&A shirt kan op een Gucci broek of een Frans Molenaar jurk van C&A in combinatie met een Prada tas', aldus Brust.

C&A heeft zich de afgelopen jaren in Nederland goed ontwikkeld. Het dit jaar 150-jaar bestaande bedrijf heeft het marktaandeel in Nederland zien toenemen tot 5 procent. Het zijn de sterke inkoopkracht van 1500 winkels in Europa en de unieke eigendomsstructuur, het is nog steeds een familiebedrijf en niet beursgenoteerd of eigendom van private equity, die C&A een voorsprong geven op concurrenten.

Dat zegt de hoogste baas van C&A in Nederland, Pals Brust, in een interview met De Telegraaf. Hij stelt dat C&A opereert in een ingewikkelde omgeving met een stijgende katoenprijs en de moordende concurrentie van ketens als H&M, Zara en V&D. Het bedrijf wil daarbij af van de discount-uitstraling van de bekende reclamecampagne uit de jaren tachtig met Johnny Kraaijkamp en Rijk de Gooijer onder het motto C&A is Toch Voordeliger. De huidige reclameleus is With Love since 1841, het oprichtingsjaar.

Brust neemt een voorbeeld aan Ikea. 'Daar weten de klanten dat ze een goede prijs betalen voor een goed product. En Ikea-meubels kunnen in dezelfde kamer staan waar ook een mooi design kastje staat. Zo is het ook met onze kleding. Een C&A shirt kan op een Gucci broek of een Frans Molenaar jurk van C&A in combinatie met een Prada tas', aldus Brust.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.