Ikea is inspiratie voor jubilerend C&A

C&A heeft zich de afgelopen jaren in Nederland goed ontwikkeld. Het dit jaar 150-jaar bestaande bedrijf heeft het marktaandeel in Nederland zien toenemen tot 5 procent. Het zijn de sterke inkoopkracht van 1500 winkels in Europa en de unieke eigendomsstructuur, het is nog steeds een familiebedrijf en niet beursgenoteerd of eigendom van private equity, die C&A een voorsprong geven op concurrenten.

Dat zegt de hoogste baas van C&A in Nederland, Pals Brust, in een interview met De Telegraaf. Hij stelt dat C&A opereert in een ingewikkelde omgeving met een stijgende katoenprijs en de moordende concurrentie van ketens als H&M, Zara en V&D. Het bedrijf wil daarbij af van de discount-uitstraling van de bekende reclamecampagne uit de jaren tachtig met Johnny Kraaijkamp en Rijk de Gooijer onder het motto C&A is Toch Voordeliger. De huidige reclameleus is With Love since 1841, het oprichtingsjaar.

Brust neemt een voorbeeld aan Ikea. 'Daar weten de klanten dat ze een goede prijs betalen voor een goed product. En Ikea-meubels kunnen in dezelfde kamer staan waar ook een mooi design kastje staat. Zo is het ook met onze kleding. Een C&A shirt kan op een Gucci broek of een Frans Molenaar jurk van C&A in combinatie met een Prada tas', aldus Brust.

C&A heeft zich de afgelopen jaren in Nederland goed ontwikkeld. Het dit jaar 150-jaar bestaande bedrijf heeft het marktaandeel in Nederland zien toenemen tot 5 procent. Het zijn de sterke inkoopkracht van 1500 winkels in Europa en de unieke eigendomsstructuur, het is nog steeds een familiebedrijf en niet beursgenoteerd of eigendom van private equity, die C&A een voorsprong geven op concurrenten.

Dat zegt de hoogste baas van C&A in Nederland, Pals Brust, in een interview met De Telegraaf. Hij stelt dat C&A opereert in een ingewikkelde omgeving met een stijgende katoenprijs en de moordende concurrentie van ketens als H&M, Zara en V&D. Het bedrijf wil daarbij af van de discount-uitstraling van de bekende reclamecampagne uit de jaren tachtig met Johnny Kraaijkamp en Rijk de Gooijer onder het motto C&A is Toch Voordeliger. De huidige reclameleus is With Love since 1841, het oprichtingsjaar.

Brust neemt een voorbeeld aan Ikea. 'Daar weten de klanten dat ze een goede prijs betalen voor een goed product. En Ikea-meubels kunnen in dezelfde kamer staan waar ook een mooi design kastje staat. Zo is het ook met onze kleding. Een C&A shirt kan op een Gucci broek of een Frans Molenaar jurk van C&A in combinatie met een Prada tas', aldus Brust.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top