Ikea inspirerender dan Albert Heijn en Hema

Ikea is het meest inspirerende retailmerk van Nederland. De van oorsprong Zweedse meubelketen laat in een onderzoek Albert Heijn en Hema achter zich onder de retailers. Als merk in Nederland hoeft Ikea alleen maar het pretpark Efteling in Kaatsheuvel voor zich te dulden.

Dat blijkt uit de Inspirational Image Index die door 11 van Synergie, Stadspeil en MindWorld is opgesteld op basis van onderzoek onder 1450 consumenten. Daarbij was de vraag wat merken inspirerend maakt en welke bedrijven hierop hoog scoren. Ikea blijft Apple (3), Albert Heijn (4) en Samsung (5) voor. Hema staat net buiten de toptien op plaats elf.

De drie genoemde retailers zijn ook de enige winkelmerken die de top-45 hebben gehaald. Andere bedrijven in de toptien zijn Nike, KLM, BMW, Nokia en Mercedes. Opvallend is dat relatief nieuwe merken als Facebook en Groupon zich al vlak achter Hema hebben genesteld en voor merken als Disneyland, Heineken en Philips. 

Ikea is het meest inspirerende retailmerk van Nederland. De van oorsprong Zweedse meubelketen laat in een onderzoek Albert Heijn en Hema achter zich onder de retailers. Als merk in Nederland hoeft Ikea alleen maar het pretpark Efteling in Kaatsheuvel voor zich te dulden.

Dat blijkt uit de Inspirational Image Index die door 11 van Synergie, Stadspeil en MindWorld is opgesteld op basis van onderzoek onder 1450 consumenten. Daarbij was de vraag wat merken inspirerend maakt en welke bedrijven hierop hoog scoren. Ikea blijft Apple (3), Albert Heijn (4) en Samsung (5) voor. Hema staat net buiten de toptien op plaats elf.

De drie genoemde retailers zijn ook de enige winkelmerken die de top-45 hebben gehaald. Andere bedrijven in de toptien zijn Nike, KLM, BMW, Nokia en Mercedes. Opvallend is dat relatief nieuwe merken als Facebook en Groupon zich al vlak achter Hema hebben genesteld en voor merken als Disneyland, Heineken en Philips. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top