Ikea inspirerender dan Albert Heijn en Hema

Ikea is het meest inspirerende retailmerk van Nederland. De van oorsprong Zweedse meubelketen laat in een onderzoek Albert Heijn en Hema achter zich onder de retailers. Als merk in Nederland hoeft Ikea alleen maar het pretpark Efteling in Kaatsheuvel voor zich te dulden.

Dat blijkt uit de Inspirational Image Index die door 11 van Synergie, Stadspeil en MindWorld is opgesteld op basis van onderzoek onder 1450 consumenten. Daarbij was de vraag wat merken inspirerend maakt en welke bedrijven hierop hoog scoren. Ikea blijft Apple (3), Albert Heijn (4) en Samsung (5) voor. Hema staat net buiten de toptien op plaats elf.

De drie genoemde retailers zijn ook de enige winkelmerken die de top-45 hebben gehaald. Andere bedrijven in de toptien zijn Nike, KLM, BMW, Nokia en Mercedes. Opvallend is dat relatief nieuwe merken als Facebook en Groupon zich al vlak achter Hema hebben genesteld en voor merken als Disneyland, Heineken en Philips. 

Ikea is het meest inspirerende retailmerk van Nederland. De van oorsprong Zweedse meubelketen laat in een onderzoek Albert Heijn en Hema achter zich onder de retailers. Als merk in Nederland hoeft Ikea alleen maar het pretpark Efteling in Kaatsheuvel voor zich te dulden.

Dat blijkt uit de Inspirational Image Index die door 11 van Synergie, Stadspeil en MindWorld is opgesteld op basis van onderzoek onder 1450 consumenten. Daarbij was de vraag wat merken inspirerend maakt en welke bedrijven hierop hoog scoren. Ikea blijft Apple (3), Albert Heijn (4) en Samsung (5) voor. Hema staat net buiten de toptien op plaats elf.

De drie genoemde retailers zijn ook de enige winkelmerken die de top-45 hebben gehaald. Andere bedrijven in de toptien zijn Nike, KLM, BMW, Nokia en Mercedes. Opvallend is dat relatief nieuwe merken als Facebook en Groupon zich al vlak achter Hema hebben genesteld en voor merken als Disneyland, Heineken en Philips. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top