Internet kanaal bij uitstek om moeders te bereiken. | RetailDetail

Internet kanaal bij uitstek om moeders te bereiken.

Om moeders en huismoeders te bereiken moet je maar op één plaats zijn: het internet. In het dagelijkse leven zijn huismoeders bijzonder vaak online te vinden, zo ontdekte Microsoft in hoogsteigen persoon na een Brits onderzoek. Ook aanstaande moeders halen hun informatie hoofdzakelijk van het internet.


Geen doelgroep oriënteert zich zo sterk online als zwangere vrouwen. Aangezien vrouwen die een kind verwachten een enorme dorst naar kennis hebben, schuimen zij gretig het wereldwijde web af. Voor de zwangerschap ingaat zijn ze nog volstrekte leken waar het kinderen aangaat, maar wanneer de bevalling eraan komt zijn vrouwen tegenwoordig reeds volleerde experts zijn op het domein.


Huismoeders aarzelen evenmin om zich op het internet te begeven. Uit het onderzoek van Microsoft bleek dat 46% van de Britse moeders gebruik maakt van een draadloze internetverbinding. Van die helft gaat zeker 66% actief op zoek naar online retailers om aankopen te doen voor hun jonge spruiten.


Het is verrassend hoe razendsnel dit geëvolueerd is. Hetzelfde onderzoek door Microsoft Advertising had immers twee jaar geleden nog aan het licht gebracht dat huismoeders net een segment vormden die argwanend en onzeker ten opzichte van de digitale wereld stonden.


Mobiel internet wint eveneens aan een ijltempo belang. In het onderzoek dat Microsoft heeft uitgevoerd in Groot-Brittannië beweerde reeds een kwart van de respondenten in het bezit te zijn van een smartphone.


Voor marketeers bieden digitale kanalen – zowel mobiel als traditioneel – dan ook een enorm potentieel. Retailers in de branche van de kinderproducten of met een publiek kunnen deze wijze les dus maar beter goed in de oren knopen.

 

Om moeders en huismoeders te bereiken moet je maar op één plaats zijn: het internet. In het dagelijkse leven zijn huismoeders bijzonder vaak online te vinden, zo ontdekte Microsoft in hoogsteigen persoon na een Brits onderzoek. Ook aanstaande moeders halen hun informatie hoofdzakelijk van het internet.


Geen doelgroep oriënteert zich zo sterk online als zwangere vrouwen. Aangezien vrouwen die een kind verwachten een enorme dorst naar kennis hebben, schuimen zij gretig het wereldwijde web af. Voor de zwangerschap ingaat zijn ze nog volstrekte leken waar het kinderen aangaat, maar wanneer de bevalling eraan komt zijn vrouwen tegenwoordig reeds volleerde experts zijn op het domein.


Huismoeders aarzelen evenmin om zich op het internet te begeven. Uit het onderzoek van Microsoft bleek dat 46% van de Britse moeders gebruik maakt van een draadloze internetverbinding. Van die helft gaat zeker 66% actief op zoek naar online retailers om aankopen te doen voor hun jonge spruiten.


Het is verrassend hoe razendsnel dit geëvolueerd is. Hetzelfde onderzoek door Microsoft Advertising had immers twee jaar geleden nog aan het licht gebracht dat huismoeders net een segment vormden die argwanend en onzeker ten opzichte van de digitale wereld stonden.


Mobiel internet wint eveneens aan een ijltempo belang. In het onderzoek dat Microsoft heeft uitgevoerd in Groot-Brittannië beweerde reeds een kwart van de respondenten in het bezit te zijn van een smartphone.


Voor marketeers bieden digitale kanalen – zowel mobiel als traditioneel – dan ook een enorm potentieel. Retailers in de branche van de kinderproducten of met een publiek kunnen deze wijze les dus maar beter goed in de oren knopen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.