Internet kanaal bij uitstek om moeders te bereiken.

Om moeders en huismoeders te bereiken moet je maar op één plaats zijn: het internet. In het dagelijkse leven zijn huismoeders bijzonder vaak online te vinden, zo ontdekte Microsoft in hoogsteigen persoon na een Brits onderzoek. Ook aanstaande moeders halen hun informatie hoofdzakelijk van het internet.


Geen doelgroep oriënteert zich zo sterk online als zwangere vrouwen. Aangezien vrouwen die een kind verwachten een enorme dorst naar kennis hebben, schuimen zij gretig het wereldwijde web af. Voor de zwangerschap ingaat zijn ze nog volstrekte leken waar het kinderen aangaat, maar wanneer de bevalling eraan komt zijn vrouwen tegenwoordig reeds volleerde experts zijn op het domein.


Huismoeders aarzelen evenmin om zich op het internet te begeven. Uit het onderzoek van Microsoft bleek dat 46% van de Britse moeders gebruik maakt van een draadloze internetverbinding. Van die helft gaat zeker 66% actief op zoek naar online retailers om aankopen te doen voor hun jonge spruiten.


Het is verrassend hoe razendsnel dit geëvolueerd is. Hetzelfde onderzoek door Microsoft Advertising had immers twee jaar geleden nog aan het licht gebracht dat huismoeders net een segment vormden die argwanend en onzeker ten opzichte van de digitale wereld stonden.


Mobiel internet wint eveneens aan een ijltempo belang. In het onderzoek dat Microsoft heeft uitgevoerd in Groot-Brittannië beweerde reeds een kwart van de respondenten in het bezit te zijn van een smartphone.


Voor marketeers bieden digitale kanalen – zowel mobiel als traditioneel – dan ook een enorm potentieel. Retailers in de branche van de kinderproducten of met een publiek kunnen deze wijze les dus maar beter goed in de oren knopen.

 

Om moeders en huismoeders te bereiken moet je maar op één plaats zijn: het internet. In het dagelijkse leven zijn huismoeders bijzonder vaak online te vinden, zo ontdekte Microsoft in hoogsteigen persoon na een Brits onderzoek. Ook aanstaande moeders halen hun informatie hoofdzakelijk van het internet.


Geen doelgroep oriënteert zich zo sterk online als zwangere vrouwen. Aangezien vrouwen die een kind verwachten een enorme dorst naar kennis hebben, schuimen zij gretig het wereldwijde web af. Voor de zwangerschap ingaat zijn ze nog volstrekte leken waar het kinderen aangaat, maar wanneer de bevalling eraan komt zijn vrouwen tegenwoordig reeds volleerde experts zijn op het domein.


Huismoeders aarzelen evenmin om zich op het internet te begeven. Uit het onderzoek van Microsoft bleek dat 46% van de Britse moeders gebruik maakt van een draadloze internetverbinding. Van die helft gaat zeker 66% actief op zoek naar online retailers om aankopen te doen voor hun jonge spruiten.


Het is verrassend hoe razendsnel dit geëvolueerd is. Hetzelfde onderzoek door Microsoft Advertising had immers twee jaar geleden nog aan het licht gebracht dat huismoeders net een segment vormden die argwanend en onzeker ten opzichte van de digitale wereld stonden.


Mobiel internet wint eveneens aan een ijltempo belang. In het onderzoek dat Microsoft heeft uitgevoerd in Groot-Brittannië beweerde reeds een kwart van de respondenten in het bezit te zijn van een smartphone.


Voor marketeers bieden digitale kanalen – zowel mobiel als traditioneel – dan ook een enorm potentieel. Retailers in de branche van de kinderproducten of met een publiek kunnen deze wijze les dus maar beter goed in de oren knopen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JD.com zet vol in op drones

23/05/2017

Het Chinese JD.com kom gaat het grootste Chinese logistieke netwerk voor drones uitbouwen. Het heeft daarvoor een akkoord bereikt met het bestuur van de provincie Shaanxi in Midden-China. Sommige drones zouden zelfs tot duizend kilo moeten kunnen vervoeren.

Keurmerk EuroSafeShop in handen van Stichting WebwinkelKeur

22/05/2017

De Stichting WebwinkelKeur heeft het keurmerk EuroSafeShop overgenomen. De Stichting IECA, dat EuroSafeShop in handen had, staakt daarbij ook meteen al zijn activiteiten. WebwinkelKeur heeft dankzij de overname al meer dan 4.500 leden.

Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de Verenigde Staten. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

11/05/2017

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

11/05/2017

Het Franse luxeconcern LVMH start een webshop voor zijn eigen luxemerken, maar het zal ook andere merken verkopen op 24Sevres.com.

Samenwerking met Walmart stuwt JD.com

10/05/2017

Het Chinese JD.com is in het eerste kwartaal met meer dan 40% gegroeid en moet daarvoor Walmart bedanken. De Amerikanen hebben 11% van de aandelen van het Chinese e-commercebedrijf in handen.

Back to top