Internet kanaal bij uitstek om moeders te bereiken.

Om moeders en huismoeders te bereiken moet je maar op één plaats zijn: het internet. In het dagelijkse leven zijn huismoeders bijzonder vaak online te vinden, zo ontdekte Microsoft in hoogsteigen persoon na een Brits onderzoek. Ook aanstaande moeders halen hun informatie hoofdzakelijk van het internet.


Geen doelgroep oriënteert zich zo sterk online als zwangere vrouwen. Aangezien vrouwen die een kind verwachten een enorme dorst naar kennis hebben, schuimen zij gretig het wereldwijde web af. Voor de zwangerschap ingaat zijn ze nog volstrekte leken waar het kinderen aangaat, maar wanneer de bevalling eraan komt zijn vrouwen tegenwoordig reeds volleerde experts zijn op het domein.


Huismoeders aarzelen evenmin om zich op het internet te begeven. Uit het onderzoek van Microsoft bleek dat 46% van de Britse moeders gebruik maakt van een draadloze internetverbinding. Van die helft gaat zeker 66% actief op zoek naar online retailers om aankopen te doen voor hun jonge spruiten.


Het is verrassend hoe razendsnel dit geëvolueerd is. Hetzelfde onderzoek door Microsoft Advertising had immers twee jaar geleden nog aan het licht gebracht dat huismoeders net een segment vormden die argwanend en onzeker ten opzichte van de digitale wereld stonden.


Mobiel internet wint eveneens aan een ijltempo belang. In het onderzoek dat Microsoft heeft uitgevoerd in Groot-Brittannië beweerde reeds een kwart van de respondenten in het bezit te zijn van een smartphone.


Voor marketeers bieden digitale kanalen – zowel mobiel als traditioneel – dan ook een enorm potentieel. Retailers in de branche van de kinderproducten of met een publiek kunnen deze wijze les dus maar beter goed in de oren knopen.

 

Om moeders en huismoeders te bereiken moet je maar op één plaats zijn: het internet. In het dagelijkse leven zijn huismoeders bijzonder vaak online te vinden, zo ontdekte Microsoft in hoogsteigen persoon na een Brits onderzoek. Ook aanstaande moeders halen hun informatie hoofdzakelijk van het internet.


Geen doelgroep oriënteert zich zo sterk online als zwangere vrouwen. Aangezien vrouwen die een kind verwachten een enorme dorst naar kennis hebben, schuimen zij gretig het wereldwijde web af. Voor de zwangerschap ingaat zijn ze nog volstrekte leken waar het kinderen aangaat, maar wanneer de bevalling eraan komt zijn vrouwen tegenwoordig reeds volleerde experts zijn op het domein.


Huismoeders aarzelen evenmin om zich op het internet te begeven. Uit het onderzoek van Microsoft bleek dat 46% van de Britse moeders gebruik maakt van een draadloze internetverbinding. Van die helft gaat zeker 66% actief op zoek naar online retailers om aankopen te doen voor hun jonge spruiten.


Het is verrassend hoe razendsnel dit geëvolueerd is. Hetzelfde onderzoek door Microsoft Advertising had immers twee jaar geleden nog aan het licht gebracht dat huismoeders net een segment vormden die argwanend en onzeker ten opzichte van de digitale wereld stonden.


Mobiel internet wint eveneens aan een ijltempo belang. In het onderzoek dat Microsoft heeft uitgevoerd in Groot-Brittannië beweerde reeds een kwart van de respondenten in het bezit te zijn van een smartphone.


Voor marketeers bieden digitale kanalen – zowel mobiel als traditioneel – dan ook een enorm potentieel. Retailers in de branche van de kinderproducten of met een publiek kunnen deze wijze les dus maar beter goed in de oren knopen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top