Jumbo wil margeverlies door online tegengaan

Jumbo wil margeverlies door online tegengaan

Supermarktketen Jumbo gaat per winkel een apart beleid ontwikkelen om de marges te verbeteren. Zo moet het margeverlies door de nieuwe online activiteiten aangepakt worden.

Meer toegevoegde waarde

Dat plan werd uit de doeken gedaan tijdens de bijeenkomst van alle Jumbo-ondernemers, eind oktober. Daar hoorde de beleidsnota Bricks 2.0 bij, die uitstippelt hoe Jumbo in de toekomst om zal gaan met zijn fysieke vestigingen.

 

"Winkels zullen andere of een meer uitgebreide functie moeten vervullen om toegevoegde waarde te kunnen blijven bieden. Deze extra functie zal per winkel worden bekeken en daar wordt beleid op ontwikkeld. De verwachting is dat er verschillende aanpakken zullen komen voor de winkels", staat in de toelichting die Distrifood kon inzien.

 

Verder in de overeenkomst staat ook dat Jumbo het recht heeft om tien onafhankelijke afhaalpunten te openen. Wil Jumbo er meer openen, dan moet het opnieuw toestemming van de ondernemers krijgen. Winkels die dichter dan 5 kilometer van zo'n punt liggen, zullen mogelijk gecompenseerd worden voor hun omzetverlies.

Tags: