Jumbo wil margeverlies door online tegengaan | RetailDetail

Jumbo wil margeverlies door online tegengaan

Jumbo wil margeverlies door online tegengaan

Supermarktketen Jumbo gaat per winkel een apart beleid ontwikkelen om de marges te verbeteren. Zo moet het margeverlies door de nieuwe online activiteiten aangepakt worden.

Meer toegevoegde waarde

Dat plan werd uit de doeken gedaan tijdens de bijeenkomst van alle Jumbo-ondernemers, eind oktober. Daar hoorde de beleidsnota Bricks 2.0 bij, die uitstippelt hoe Jumbo in de toekomst om zal gaan met zijn fysieke vestigingen.

 

"Winkels zullen andere of een meer uitgebreide functie moeten vervullen om toegevoegde waarde te kunnen blijven bieden. Deze extra functie zal per winkel worden bekeken en daar wordt beleid op ontwikkeld. De verwachting is dat er verschillende aanpakken zullen komen voor de winkels", staat in de toelichting die Distrifood kon inzien.

 

Verder in de overeenkomst staat ook dat Jumbo het recht heeft om tien onafhankelijke afhaalpunten te openen. Wil Jumbo er meer openen, dan moet het opnieuw toestemming van de ondernemers krijgen. Winkels die dichter dan 5 kilometer van zo'n punt liggen, zullen mogelijk gecompenseerd worden voor hun omzetverlies.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.