Kruidvat wisselt Ohra in voor Aegon.

Drogisterijketens Kruidvat en Trekpleister hebben hun partner voor de verkoop van schadeverzekeringen ingeruild. De afgelopen jaren deed de keten zaken met Ohra, maar is nu overgestapt op Aegon. Volgens Kruidvat biedt Aegon scherpere prijzen en betere voorwaarden. Ohra blijft wel de partner voor de verkoop van zorgverzekeringen. Over de termijn en de voorwaarden van het nieuwe contract worden geen uitspraken gedaan.

 

Ohra is een dochteronderneming van Delta Lloyd, Kruidvat en Trekpleister behoren allebei tot het AS Watson-concern. Volgens een woordvoerder van Ohra in Het Financieele Dagblad zijn er de afgelopen jaren 25.000 verzekeringen verkocht via de websites van drogisterijketens. Voor Aegon is het voor het eerst dat het bedrijf onder huismerk van een winkelketen gaat werken. 'Schadeverzekeringen worden steeds meer via internet verkocht', geeft de woordvoerder als verklaring. 'Bovendien doen klanten steeds vaker aankopen bij ketens waar ze vaak komen, waarvan ze als het ware een fan zijn.'


De verkoop van nevenproducten wordt door veel retailketens gezien als een manier om extra omzet te genereren. Onder meer Hema is ook al langer actief op deze markt. De warenhuisketen werkt samen met Aon.

Drogisterijketens Kruidvat en Trekpleister hebben hun partner voor de verkoop van schadeverzekeringen ingeruild. De afgelopen jaren deed de keten zaken met Ohra, maar is nu overgestapt op Aegon. Volgens Kruidvat biedt Aegon scherpere prijzen en betere voorwaarden. Ohra blijft wel de partner voor de verkoop van zorgverzekeringen. Over de termijn en de voorwaarden van het nieuwe contract worden geen uitspraken gedaan.

 

Ohra is een dochteronderneming van Delta Lloyd, Kruidvat en Trekpleister behoren allebei tot het AS Watson-concern. Volgens een woordvoerder van Ohra in Het Financieele Dagblad zijn er de afgelopen jaren 25.000 verzekeringen verkocht via de websites van drogisterijketens. Voor Aegon is het voor het eerst dat het bedrijf onder huismerk van een winkelketen gaat werken. 'Schadeverzekeringen worden steeds meer via internet verkocht', geeft de woordvoerder als verklaring. 'Bovendien doen klanten steeds vaker aankopen bij ketens waar ze vaak komen, waarvan ze als het ware een fan zijn.'


De verkoop van nevenproducten wordt door veel retailketens gezien als een manier om extra omzet te genereren. Onder meer Hema is ook al langer actief op deze markt. De warenhuisketen werkt samen met Aon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top