Kruidvat wisselt Ohra in voor Aegon. | RetailDetail

Kruidvat wisselt Ohra in voor Aegon.

Drogisterijketens Kruidvat en Trekpleister hebben hun partner voor de verkoop van schadeverzekeringen ingeruild. De afgelopen jaren deed de keten zaken met Ohra, maar is nu overgestapt op Aegon. Volgens Kruidvat biedt Aegon scherpere prijzen en betere voorwaarden. Ohra blijft wel de partner voor de verkoop van zorgverzekeringen. Over de termijn en de voorwaarden van het nieuwe contract worden geen uitspraken gedaan.

 

Ohra is een dochteronderneming van Delta Lloyd, Kruidvat en Trekpleister behoren allebei tot het AS Watson-concern. Volgens een woordvoerder van Ohra in Het Financieele Dagblad zijn er de afgelopen jaren 25.000 verzekeringen verkocht via de websites van drogisterijketens. Voor Aegon is het voor het eerst dat het bedrijf onder huismerk van een winkelketen gaat werken. 'Schadeverzekeringen worden steeds meer via internet verkocht', geeft de woordvoerder als verklaring. 'Bovendien doen klanten steeds vaker aankopen bij ketens waar ze vaak komen, waarvan ze als het ware een fan zijn.'


De verkoop van nevenproducten wordt door veel retailketens gezien als een manier om extra omzet te genereren. Onder meer Hema is ook al langer actief op deze markt. De warenhuisketen werkt samen met Aon.

Drogisterijketens Kruidvat en Trekpleister hebben hun partner voor de verkoop van schadeverzekeringen ingeruild. De afgelopen jaren deed de keten zaken met Ohra, maar is nu overgestapt op Aegon. Volgens Kruidvat biedt Aegon scherpere prijzen en betere voorwaarden. Ohra blijft wel de partner voor de verkoop van zorgverzekeringen. Over de termijn en de voorwaarden van het nieuwe contract worden geen uitspraken gedaan.

 

Ohra is een dochteronderneming van Delta Lloyd, Kruidvat en Trekpleister behoren allebei tot het AS Watson-concern. Volgens een woordvoerder van Ohra in Het Financieele Dagblad zijn er de afgelopen jaren 25.000 verzekeringen verkocht via de websites van drogisterijketens. Voor Aegon is het voor het eerst dat het bedrijf onder huismerk van een winkelketen gaat werken. 'Schadeverzekeringen worden steeds meer via internet verkocht', geeft de woordvoerder als verklaring. 'Bovendien doen klanten steeds vaker aankopen bij ketens waar ze vaak komen, waarvan ze als het ware een fan zijn.'


De verkoop van nevenproducten wordt door veel retailketens gezien als een manier om extra omzet te genereren. Onder meer Hema is ook al langer actief op deze markt. De warenhuisketen werkt samen met Aon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.