Kruidvat wisselt Ohra in voor Aegon.

Drogisterijketens Kruidvat en Trekpleister hebben hun partner voor de verkoop van schadeverzekeringen ingeruild. De afgelopen jaren deed de keten zaken met Ohra, maar is nu overgestapt op Aegon. Volgens Kruidvat biedt Aegon scherpere prijzen en betere voorwaarden. Ohra blijft wel de partner voor de verkoop van zorgverzekeringen. Over de termijn en de voorwaarden van het nieuwe contract worden geen uitspraken gedaan.

 

Ohra is een dochteronderneming van Delta Lloyd, Kruidvat en Trekpleister behoren allebei tot het AS Watson-concern. Volgens een woordvoerder van Ohra in Het Financieele Dagblad zijn er de afgelopen jaren 25.000 verzekeringen verkocht via de websites van drogisterijketens. Voor Aegon is het voor het eerst dat het bedrijf onder huismerk van een winkelketen gaat werken. 'Schadeverzekeringen worden steeds meer via internet verkocht', geeft de woordvoerder als verklaring. 'Bovendien doen klanten steeds vaker aankopen bij ketens waar ze vaak komen, waarvan ze als het ware een fan zijn.'


De verkoop van nevenproducten wordt door veel retailketens gezien als een manier om extra omzet te genereren. Onder meer Hema is ook al langer actief op deze markt. De warenhuisketen werkt samen met Aon.

Drogisterijketens Kruidvat en Trekpleister hebben hun partner voor de verkoop van schadeverzekeringen ingeruild. De afgelopen jaren deed de keten zaken met Ohra, maar is nu overgestapt op Aegon. Volgens Kruidvat biedt Aegon scherpere prijzen en betere voorwaarden. Ohra blijft wel de partner voor de verkoop van zorgverzekeringen. Over de termijn en de voorwaarden van het nieuwe contract worden geen uitspraken gedaan.

 

Ohra is een dochteronderneming van Delta Lloyd, Kruidvat en Trekpleister behoren allebei tot het AS Watson-concern. Volgens een woordvoerder van Ohra in Het Financieele Dagblad zijn er de afgelopen jaren 25.000 verzekeringen verkocht via de websites van drogisterijketens. Voor Aegon is het voor het eerst dat het bedrijf onder huismerk van een winkelketen gaat werken. 'Schadeverzekeringen worden steeds meer via internet verkocht', geeft de woordvoerder als verklaring. 'Bovendien doen klanten steeds vaker aankopen bij ketens waar ze vaak komen, waarvan ze als het ware een fan zijn.'


De verkoop van nevenproducten wordt door veel retailketens gezien als een manier om extra omzet te genereren. Onder meer Hema is ook al langer actief op deze markt. De warenhuisketen werkt samen met Aon.

Tags: