La Place opent derde restaurant in Duitsland | RetailDetail

La Place opent derde restaurant in Duitsland

La Place opent derde restaurant in Duitsland

Restaurantketen La Place heeft in Montabaur een derde Duitse vestiging geopend. Die stond al lange tijd op de planning, maar het duurde anderhalf jaar na de vorige vestiging voor het nieuwe pand opende.

Geen nieuwe openingen gepland

De vorige twee restaurants van La Place in Duitsland zijn te vinden in Outletcity Metzingen en in Zweibrucken. Voorlopig staan er geen nieuwe openingen in Duitsland gepland, ook al wordt het land door de keten aanzien als een belangrijke schakel in de internationale expansie van La Place.

 

La Place is eigendom van warenhuisketen V&D en heeft momenteel ongeveer 200 locaties. De meeste daarvan zijn te vinden in Nederland, maar ook in België en zelfs in New York en Bali zijn er restaurants van de keten. Het eerste Duitse restaurant opende zijn deuren in september 2013.

 

Sinds kort wordt het merk La Place binnen V&D belangrijker gemaakt. De keten is op zichzelf succesvol en V&D wil daar gebruik van maken om zelf ook terug boven water te komen. Zo zullen er in de toekomst collecties verkocht worden onder de naam La Place, ook al zal het daarbij niet enkel over voedingswaren gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.