Landmarkt in 2012 naar vier vestigingen | RetailDetail

Landmarkt in 2012 naar vier vestigingen

Landmarkt, de eerder dit jaar in Amsterdam gelanceerde combinatie van supermarkt en overdekte versmarkt, wil in 2012 twee tot drie nieuwe vestigingen openen. De innovatieve formule rekent op uitbreiding naar Apeldoorn, Rotterdam en een locatie in Noord-Brabant. Van die drie is de vestiging in Apeldoorn het meest concreet.

Dat zegt oprichter Harm Jan van Dijk van Landmarkt in het supermarktblad Distrifood. De eerste Landmarkt opende in april van dit jaar in een 1200 m² grote voormalige tuinkas in Amsterdam. Daar wordt aanbod van regionale leveranciers gecombineerd met de verkoop van A-merken, maar volgens Van Dijk gaat de verhouding tussen deze twee assortimentsgroepen wel verschuiven.

 

'We merken dat onze klanten in Amsterdam meer interesse hebben voor lokale producten dan voor A-merken. Daarom zijn we aan het bekijken hoe we de schapruimten kunnen aanpassen.' Volgens Van Dijk krijgt de winkel meer assortiment aangeboden dan het kan opnemen in de winkel.

Landmarkt is onlangs begonnen met een nieuwe activiteit: op woensdagavond kunnen klanten hun aangekochte producten afgeven bij een kok, die er vervolgens een maaltijd van maakt. Dit is bedoeld als service voor de klant en inspiratie voor andere klanten.

Landmarkt, de eerder dit jaar in Amsterdam gelanceerde combinatie van supermarkt en overdekte versmarkt, wil in 2012 twee tot drie nieuwe vestigingen openen. De innovatieve formule rekent op uitbreiding naar Apeldoorn, Rotterdam en een locatie in Noord-Brabant. Van die drie is de vestiging in Apeldoorn het meest concreet.

Dat zegt oprichter Harm Jan van Dijk van Landmarkt in het supermarktblad Distrifood. De eerste Landmarkt opende in april van dit jaar in een 1200 m² grote voormalige tuinkas in Amsterdam. Daar wordt aanbod van regionale leveranciers gecombineerd met de verkoop van A-merken, maar volgens Van Dijk gaat de verhouding tussen deze twee assortimentsgroepen wel verschuiven.

 

'We merken dat onze klanten in Amsterdam meer interesse hebben voor lokale producten dan voor A-merken. Daarom zijn we aan het bekijken hoe we de schapruimten kunnen aanpassen.' Volgens Van Dijk krijgt de winkel meer assortiment aangeboden dan het kan opnemen in de winkel.

Landmarkt is onlangs begonnen met een nieuwe activiteit: op woensdagavond kunnen klanten hun aangekochte producten afgeven bij een kok, die er vervolgens een maaltijd van maakt. Dit is bedoeld als service voor de klant en inspiratie voor andere klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.