Landmarkt in 2012 naar vier vestigingen | RetailDetail

Landmarkt in 2012 naar vier vestigingen

Landmarkt, de eerder dit jaar in Amsterdam gelanceerde combinatie van supermarkt en overdekte versmarkt, wil in 2012 twee tot drie nieuwe vestigingen openen. De innovatieve formule rekent op uitbreiding naar Apeldoorn, Rotterdam en een locatie in Noord-Brabant. Van die drie is de vestiging in Apeldoorn het meest concreet.

Dat zegt oprichter Harm Jan van Dijk van Landmarkt in het supermarktblad Distrifood. De eerste Landmarkt opende in april van dit jaar in een 1200 m² grote voormalige tuinkas in Amsterdam. Daar wordt aanbod van regionale leveranciers gecombineerd met de verkoop van A-merken, maar volgens Van Dijk gaat de verhouding tussen deze twee assortimentsgroepen wel verschuiven.

 

'We merken dat onze klanten in Amsterdam meer interesse hebben voor lokale producten dan voor A-merken. Daarom zijn we aan het bekijken hoe we de schapruimten kunnen aanpassen.' Volgens Van Dijk krijgt de winkel meer assortiment aangeboden dan het kan opnemen in de winkel.

Landmarkt is onlangs begonnen met een nieuwe activiteit: op woensdagavond kunnen klanten hun aangekochte producten afgeven bij een kok, die er vervolgens een maaltijd van maakt. Dit is bedoeld als service voor de klant en inspiratie voor andere klanten.

Landmarkt, de eerder dit jaar in Amsterdam gelanceerde combinatie van supermarkt en overdekte versmarkt, wil in 2012 twee tot drie nieuwe vestigingen openen. De innovatieve formule rekent op uitbreiding naar Apeldoorn, Rotterdam en een locatie in Noord-Brabant. Van die drie is de vestiging in Apeldoorn het meest concreet.

Dat zegt oprichter Harm Jan van Dijk van Landmarkt in het supermarktblad Distrifood. De eerste Landmarkt opende in april van dit jaar in een 1200 m² grote voormalige tuinkas in Amsterdam. Daar wordt aanbod van regionale leveranciers gecombineerd met de verkoop van A-merken, maar volgens Van Dijk gaat de verhouding tussen deze twee assortimentsgroepen wel verschuiven.

 

'We merken dat onze klanten in Amsterdam meer interesse hebben voor lokale producten dan voor A-merken. Daarom zijn we aan het bekijken hoe we de schapruimten kunnen aanpassen.' Volgens Van Dijk krijgt de winkel meer assortiment aangeboden dan het kan opnemen in de winkel.

Landmarkt is onlangs begonnen met een nieuwe activiteit: op woensdagavond kunnen klanten hun aangekochte producten afgeven bij een kok, die er vervolgens een maaltijd van maakt. Dit is bedoeld als service voor de klant en inspiratie voor andere klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.