Levi's past retailstrategie in Nederland aan.

De Amerikaanse spijkerbroekenfabrikant Levi's past de retailstrategie in Nederland aan. Het bedrijf stopt de samenwerking met de huidige franchisepartner Gebroeders Coster BV en neemt de opening van winkels en shop-in-shops in eigen handen. Door de maatregel sluiten op termijn de huidige winkels van de franchisepartners, waaronder de prominente vestiging in de Kalverstraat in Amsterdam.

 

Dat schrijft Fashion United. Alleen de Levi's Store op de Lijnbaan in Rotterdam blijft van de Gebroeders Coster. In totaal sluiten de komende zes maanden elf winkels de deuren. Onder de vlag van het moederbedrijf gaan ook twee nieuwe vestigingen open. Het betreft een store in de Spuistraat in Den Haag die in februari de deuren opent, terwijl het bedrijf rond de zomer ook weer in de Kalverstraat in Amsterdam vertegenwoordigd zal zijn.

 

Voor de winkels is een nieuw retailconcept ontwikkeld met een nieuwe look-and-feel. Voor de Amsterdamse winkel wordt zelfs een speciale winkelformule ontwikkeld. Levi's hoopt tevens op meer shop-in-shops bij bestaande retailers. Sinds vorig jaar zijn deze aanwezig bij de kleine warenhuisketen Maison de Bonneterie, terwijl spoedig ook De Rode Winkel in Utrecht volgt. De Dockers-winkels van de Gebroeders Coster blijven wel open.

De Amerikaanse spijkerbroekenfabrikant Levi's past de retailstrategie in Nederland aan. Het bedrijf stopt de samenwerking met de huidige franchisepartner Gebroeders Coster BV en neemt de opening van winkels en shop-in-shops in eigen handen. Door de maatregel sluiten op termijn de huidige winkels van de franchisepartners, waaronder de prominente vestiging in de Kalverstraat in Amsterdam.

 

Dat schrijft Fashion United. Alleen de Levi's Store op de Lijnbaan in Rotterdam blijft van de Gebroeders Coster. In totaal sluiten de komende zes maanden elf winkels de deuren. Onder de vlag van het moederbedrijf gaan ook twee nieuwe vestigingen open. Het betreft een store in de Spuistraat in Den Haag die in februari de deuren opent, terwijl het bedrijf rond de zomer ook weer in de Kalverstraat in Amsterdam vertegenwoordigd zal zijn.

 

Voor de winkels is een nieuw retailconcept ontwikkeld met een nieuwe look-and-feel. Voor de Amsterdamse winkel wordt zelfs een speciale winkelformule ontwikkeld. Levi's hoopt tevens op meer shop-in-shops bij bestaande retailers. Sinds vorig jaar zijn deze aanwezig bij de kleine warenhuisketen Maison de Bonneterie, terwijl spoedig ook De Rode Winkel in Utrecht volgt. De Dockers-winkels van de Gebroeders Coster blijven wel open.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

19/07/2017

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

19/07/2017

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

19/07/2017

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Puma verhoogt opnieuw winstverwachting

18/07/2017

Het Duitse sportmerk Puma heeft voor de tweede keer dit boekjaar zijn winstverwachtingen verhoogd. Het deed dat al na een sterk eerste kwartaal en ook het tweede kwartaal was blijkbaar beter dan verwacht.

C&A trekt zich terug uit Rusland

18/07/2017

Textielketen C&A trekt zich volledig terug uit Rusland. Voor de winkels in Rusland werkt C&A samen met de Russian Trade Group, maar die samenwerking is nu stopgezet. Ook Mexx heeft besloten om alle winkels in het land te sluiten.

Zalando komt met Prime-achtige service

18/07/2017

In het tweede kwartaal van 2017 is de omzet van Zalando iets minder hard gegroeid dan in voorgaande kwartalen. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers die het bedrijf heeft vrijgegeven. Daarnaast kondigde Zalando een nieuwe abonnementsservice aan.

Back to top