Levi's past retailstrategie in Nederland aan.

De Amerikaanse spijkerbroekenfabrikant Levi's past de retailstrategie in Nederland aan. Het bedrijf stopt de samenwerking met de huidige franchisepartner Gebroeders Coster BV en neemt de opening van winkels en shop-in-shops in eigen handen. Door de maatregel sluiten op termijn de huidige winkels van de franchisepartners, waaronder de prominente vestiging in de Kalverstraat in Amsterdam.

 

Dat schrijft Fashion United. Alleen de Levi's Store op de Lijnbaan in Rotterdam blijft van de Gebroeders Coster. In totaal sluiten de komende zes maanden elf winkels de deuren. Onder de vlag van het moederbedrijf gaan ook twee nieuwe vestigingen open. Het betreft een store in de Spuistraat in Den Haag die in februari de deuren opent, terwijl het bedrijf rond de zomer ook weer in de Kalverstraat in Amsterdam vertegenwoordigd zal zijn.

 

Voor de winkels is een nieuw retailconcept ontwikkeld met een nieuwe look-and-feel. Voor de Amsterdamse winkel wordt zelfs een speciale winkelformule ontwikkeld. Levi's hoopt tevens op meer shop-in-shops bij bestaande retailers. Sinds vorig jaar zijn deze aanwezig bij de kleine warenhuisketen Maison de Bonneterie, terwijl spoedig ook De Rode Winkel in Utrecht volgt. De Dockers-winkels van de Gebroeders Coster blijven wel open.

De Amerikaanse spijkerbroekenfabrikant Levi's past de retailstrategie in Nederland aan. Het bedrijf stopt de samenwerking met de huidige franchisepartner Gebroeders Coster BV en neemt de opening van winkels en shop-in-shops in eigen handen. Door de maatregel sluiten op termijn de huidige winkels van de franchisepartners, waaronder de prominente vestiging in de Kalverstraat in Amsterdam.

 

Dat schrijft Fashion United. Alleen de Levi's Store op de Lijnbaan in Rotterdam blijft van de Gebroeders Coster. In totaal sluiten de komende zes maanden elf winkels de deuren. Onder de vlag van het moederbedrijf gaan ook twee nieuwe vestigingen open. Het betreft een store in de Spuistraat in Den Haag die in februari de deuren opent, terwijl het bedrijf rond de zomer ook weer in de Kalverstraat in Amsterdam vertegenwoordigd zal zijn.

 

Voor de winkels is een nieuw retailconcept ontwikkeld met een nieuwe look-and-feel. Voor de Amsterdamse winkel wordt zelfs een speciale winkelformule ontwikkeld. Levi's hoopt tevens op meer shop-in-shops bij bestaande retailers. Sinds vorig jaar zijn deze aanwezig bij de kleine warenhuisketen Maison de Bonneterie, terwijl spoedig ook De Rode Winkel in Utrecht volgt. De Dockers-winkels van de Gebroeders Coster blijven wel open.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top