Levi's past retailstrategie in Nederland aan.

De Amerikaanse spijkerbroekenfabrikant Levi's past de retailstrategie in Nederland aan. Het bedrijf stopt de samenwerking met de huidige franchisepartner Gebroeders Coster BV en neemt de opening van winkels en shop-in-shops in eigen handen. Door de maatregel sluiten op termijn de huidige winkels van de franchisepartners, waaronder de prominente vestiging in de Kalverstraat in Amsterdam.

 

Dat schrijft Fashion United. Alleen de Levi's Store op de Lijnbaan in Rotterdam blijft van de Gebroeders Coster. In totaal sluiten de komende zes maanden elf winkels de deuren. Onder de vlag van het moederbedrijf gaan ook twee nieuwe vestigingen open. Het betreft een store in de Spuistraat in Den Haag die in februari de deuren opent, terwijl het bedrijf rond de zomer ook weer in de Kalverstraat in Amsterdam vertegenwoordigd zal zijn.

 

Voor de winkels is een nieuw retailconcept ontwikkeld met een nieuwe look-and-feel. Voor de Amsterdamse winkel wordt zelfs een speciale winkelformule ontwikkeld. Levi's hoopt tevens op meer shop-in-shops bij bestaande retailers. Sinds vorig jaar zijn deze aanwezig bij de kleine warenhuisketen Maison de Bonneterie, terwijl spoedig ook De Rode Winkel in Utrecht volgt. De Dockers-winkels van de Gebroeders Coster blijven wel open.

De Amerikaanse spijkerbroekenfabrikant Levi's past de retailstrategie in Nederland aan. Het bedrijf stopt de samenwerking met de huidige franchisepartner Gebroeders Coster BV en neemt de opening van winkels en shop-in-shops in eigen handen. Door de maatregel sluiten op termijn de huidige winkels van de franchisepartners, waaronder de prominente vestiging in de Kalverstraat in Amsterdam.

 

Dat schrijft Fashion United. Alleen de Levi's Store op de Lijnbaan in Rotterdam blijft van de Gebroeders Coster. In totaal sluiten de komende zes maanden elf winkels de deuren. Onder de vlag van het moederbedrijf gaan ook twee nieuwe vestigingen open. Het betreft een store in de Spuistraat in Den Haag die in februari de deuren opent, terwijl het bedrijf rond de zomer ook weer in de Kalverstraat in Amsterdam vertegenwoordigd zal zijn.

 

Voor de winkels is een nieuw retailconcept ontwikkeld met een nieuwe look-and-feel. Voor de Amsterdamse winkel wordt zelfs een speciale winkelformule ontwikkeld. Levi's hoopt tevens op meer shop-in-shops bij bestaande retailers. Sinds vorig jaar zijn deze aanwezig bij de kleine warenhuisketen Maison de Bonneterie, terwijl spoedig ook De Rode Winkel in Utrecht volgt. De Dockers-winkels van de Gebroeders Coster blijven wel open.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

13/09/2017

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Primark profiteert van zwakkere Britse economie

12/09/2017

De Ierse modeketen Primark profiteert momenteel van de zwakke Britse economie, waardoor moederbedrijf AB Foods de verwachtingen voor het volledige jaar optrekt. De keten zal ook verder blijven uitbreiden.

Back to top