Levi's past retailstrategie in Nederland aan.

De Amerikaanse spijkerbroekenfabrikant Levi's past de retailstrategie in Nederland aan. Het bedrijf stopt de samenwerking met de huidige franchisepartner Gebroeders Coster BV en neemt de opening van winkels en shop-in-shops in eigen handen. Door de maatregel sluiten op termijn de huidige winkels van de franchisepartners, waaronder de prominente vestiging in de Kalverstraat in Amsterdam.

 

Dat schrijft Fashion United. Alleen de Levi's Store op de Lijnbaan in Rotterdam blijft van de Gebroeders Coster. In totaal sluiten de komende zes maanden elf winkels de deuren. Onder de vlag van het moederbedrijf gaan ook twee nieuwe vestigingen open. Het betreft een store in de Spuistraat in Den Haag die in februari de deuren opent, terwijl het bedrijf rond de zomer ook weer in de Kalverstraat in Amsterdam vertegenwoordigd zal zijn.

 

Voor de winkels is een nieuw retailconcept ontwikkeld met een nieuwe look-and-feel. Voor de Amsterdamse winkel wordt zelfs een speciale winkelformule ontwikkeld. Levi's hoopt tevens op meer shop-in-shops bij bestaande retailers. Sinds vorig jaar zijn deze aanwezig bij de kleine warenhuisketen Maison de Bonneterie, terwijl spoedig ook De Rode Winkel in Utrecht volgt. De Dockers-winkels van de Gebroeders Coster blijven wel open.

De Amerikaanse spijkerbroekenfabrikant Levi's past de retailstrategie in Nederland aan. Het bedrijf stopt de samenwerking met de huidige franchisepartner Gebroeders Coster BV en neemt de opening van winkels en shop-in-shops in eigen handen. Door de maatregel sluiten op termijn de huidige winkels van de franchisepartners, waaronder de prominente vestiging in de Kalverstraat in Amsterdam.

 

Dat schrijft Fashion United. Alleen de Levi's Store op de Lijnbaan in Rotterdam blijft van de Gebroeders Coster. In totaal sluiten de komende zes maanden elf winkels de deuren. Onder de vlag van het moederbedrijf gaan ook twee nieuwe vestigingen open. Het betreft een store in de Spuistraat in Den Haag die in februari de deuren opent, terwijl het bedrijf rond de zomer ook weer in de Kalverstraat in Amsterdam vertegenwoordigd zal zijn.

 

Voor de winkels is een nieuw retailconcept ontwikkeld met een nieuwe look-and-feel. Voor de Amsterdamse winkel wordt zelfs een speciale winkelformule ontwikkeld. Levi's hoopt tevens op meer shop-in-shops bij bestaande retailers. Sinds vorig jaar zijn deze aanwezig bij de kleine warenhuisketen Maison de Bonneterie, terwijl spoedig ook De Rode Winkel in Utrecht volgt. De Dockers-winkels van de Gebroeders Coster blijven wel open.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top