Levi's past retailstrategie in Nederland aan.

De Amerikaanse spijkerbroekenfabrikant Levi's past de retailstrategie in Nederland aan. Het bedrijf stopt de samenwerking met de huidige franchisepartner Gebroeders Coster BV en neemt de opening van winkels en shop-in-shops in eigen handen. Door de maatregel sluiten op termijn de huidige winkels van de franchisepartners, waaronder de prominente vestiging in de Kalverstraat in Amsterdam.

 

Dat schrijft Fashion United. Alleen de Levi's Store op de Lijnbaan in Rotterdam blijft van de Gebroeders Coster. In totaal sluiten de komende zes maanden elf winkels de deuren. Onder de vlag van het moederbedrijf gaan ook twee nieuwe vestigingen open. Het betreft een store in de Spuistraat in Den Haag die in februari de deuren opent, terwijl het bedrijf rond de zomer ook weer in de Kalverstraat in Amsterdam vertegenwoordigd zal zijn.

 

Voor de winkels is een nieuw retailconcept ontwikkeld met een nieuwe look-and-feel. Voor de Amsterdamse winkel wordt zelfs een speciale winkelformule ontwikkeld. Levi's hoopt tevens op meer shop-in-shops bij bestaande retailers. Sinds vorig jaar zijn deze aanwezig bij de kleine warenhuisketen Maison de Bonneterie, terwijl spoedig ook De Rode Winkel in Utrecht volgt. De Dockers-winkels van de Gebroeders Coster blijven wel open.

De Amerikaanse spijkerbroekenfabrikant Levi's past de retailstrategie in Nederland aan. Het bedrijf stopt de samenwerking met de huidige franchisepartner Gebroeders Coster BV en neemt de opening van winkels en shop-in-shops in eigen handen. Door de maatregel sluiten op termijn de huidige winkels van de franchisepartners, waaronder de prominente vestiging in de Kalverstraat in Amsterdam.

 

Dat schrijft Fashion United. Alleen de Levi's Store op de Lijnbaan in Rotterdam blijft van de Gebroeders Coster. In totaal sluiten de komende zes maanden elf winkels de deuren. Onder de vlag van het moederbedrijf gaan ook twee nieuwe vestigingen open. Het betreft een store in de Spuistraat in Den Haag die in februari de deuren opent, terwijl het bedrijf rond de zomer ook weer in de Kalverstraat in Amsterdam vertegenwoordigd zal zijn.

 

Voor de winkels is een nieuw retailconcept ontwikkeld met een nieuwe look-and-feel. Voor de Amsterdamse winkel wordt zelfs een speciale winkelformule ontwikkeld. Levi's hoopt tevens op meer shop-in-shops bij bestaande retailers. Sinds vorig jaar zijn deze aanwezig bij de kleine warenhuisketen Maison de Bonneterie, terwijl spoedig ook De Rode Winkel in Utrecht volgt. De Dockers-winkels van de Gebroeders Coster blijven wel open.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


13 winkels McGregor en Gaastra gered

19/05/2017

Twee kopers nemen samen 13 Belgische winkels over van modeketens McGregor en Gaastra, die eerder dit jaar in de problemen geraakten. Voor tien andere winkels is er nog geen oplossing. 

Patrick Louvet is nieuwe CEO Ralph Lauren

19/05/2017

Modemerk Ralph Lauren heeft Patrick Louvet aangeduid als de nieuwe CEO. Hij volgt Stefan Larsson op, die in februari onverwacht het bedrijf verliet omwille van een meningsverschil met oprichter en voorzitter Ralph Lauren.

Scotch & Soda zet verovering Frankrijk voort

18/05/2017

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda opent binnenkort boetieks in Dijon en Parijs. De twee nieuwe winkels komen boven op de negen eigen boetieks die het merk nu al runt in Frankrijk.

Winkels Noppies in nieuw kleedje

17/05/2017

Noppies, de modeketen voor zwangere vrouwen en baby’s, gaat al zijn winkels in een nieuw jasje steken vanwege het tienjarig bestaan van de keten. De eerste winkel die het nieuwe concept mag ontvangen, is die in Rotterdam.

Urban Outfitters haalt weer de verwachtingen niet

17/05/2017

Modebedrijf Urban Outfitters heeft in het eerste kwartaal van 2017 niet aan de verwachtingen kunnen voldoen. Binnen het moederbedrijf van ketens Anthropologie, Free People en Urban Outfiters daalde de vergelijkbare omzet dan ook opnieuw.

Stella McCartney versterkt retailstrategie

16/05/2017

Modelabel Stella McCartney heeft in Parijs een nieuw winkelconcept voorgesteld, dat inzet op duurzaamheid. Het merk wil deze zomer nog bijkomende winkels openen in Firenze, Los Angeles en New York.

Back to top