Logistiek supers verhuist naar zondag

Het groeiende aantal zondagsopeningen voor supermarkten in Nederland leidt ertoe dat ook steeds meer winkels op zondag vrachtwagens aan de deur krijgen. Albert Heijn draait sinds kort in een ritme van zeven dagen, terwijl ook Dekamarkt en Dirk van den Broek al enige tijd geleden begonnen zijn met het leveren van goederen op zondag.

 

Intussen zijn al driehonderd van de bijna achthonderd winkels van Albert Heijn iedere zondag geopend. Daarvan krijgen er 250 op zondag verse producten, terwijl 150 winkels ook levering van houdbaar kregen. Dit is nodig omdat na de drukke zaterdag anders op de ook drukke zondag later op de avond anders te veel lege plekken verschijnen in het schap.

 

C1000 en Jumbo doen nog niet aan zondagsleveringen, maar sluiten dit voor de toekomst ook niet uit. Jumbo lost de logistieke druk voorlopig op door iedere zaterdag flink meer goederen te leveren. C1000 heeft zo'n negentig winkels die op zondag open zijn, bij Jumbo gaat het om 55 vestigingen.

Het groeiende aantal zondagsopeningen voor supermarkten in Nederland leidt ertoe dat ook steeds meer winkels op zondag vrachtwagens aan de deur krijgen. Albert Heijn draait sinds kort in een ritme van zeven dagen, terwijl ook Dekamarkt en Dirk van den Broek al enige tijd geleden begonnen zijn met het leveren van goederen op zondag.

 

Intussen zijn al driehonderd van de bijna achthonderd winkels van Albert Heijn iedere zondag geopend. Daarvan krijgen er 250 op zondag verse producten, terwijl 150 winkels ook levering van houdbaar kregen. Dit is nodig omdat na de drukke zaterdag anders op de ook drukke zondag later op de avond anders te veel lege plekken verschijnen in het schap.

 

C1000 en Jumbo doen nog niet aan zondagsleveringen, maar sluiten dit voor de toekomst ook niet uit. Jumbo lost de logistieke druk voorlopig op door iedere zaterdag flink meer goederen te leveren. C1000 heeft zo'n negentig winkels die op zondag open zijn, bij Jumbo gaat het om 55 vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top