Logistiek supers verhuist naar zondag

Het groeiende aantal zondagsopeningen voor supermarkten in Nederland leidt ertoe dat ook steeds meer winkels op zondag vrachtwagens aan de deur krijgen. Albert Heijn draait sinds kort in een ritme van zeven dagen, terwijl ook Dekamarkt en Dirk van den Broek al enige tijd geleden begonnen zijn met het leveren van goederen op zondag.

 

Intussen zijn al driehonderd van de bijna achthonderd winkels van Albert Heijn iedere zondag geopend. Daarvan krijgen er 250 op zondag verse producten, terwijl 150 winkels ook levering van houdbaar kregen. Dit is nodig omdat na de drukke zaterdag anders op de ook drukke zondag later op de avond anders te veel lege plekken verschijnen in het schap.

 

C1000 en Jumbo doen nog niet aan zondagsleveringen, maar sluiten dit voor de toekomst ook niet uit. Jumbo lost de logistieke druk voorlopig op door iedere zaterdag flink meer goederen te leveren. C1000 heeft zo'n negentig winkels die op zondag open zijn, bij Jumbo gaat het om 55 vestigingen.

Het groeiende aantal zondagsopeningen voor supermarkten in Nederland leidt ertoe dat ook steeds meer winkels op zondag vrachtwagens aan de deur krijgen. Albert Heijn draait sinds kort in een ritme van zeven dagen, terwijl ook Dekamarkt en Dirk van den Broek al enige tijd geleden begonnen zijn met het leveren van goederen op zondag.

 

Intussen zijn al driehonderd van de bijna achthonderd winkels van Albert Heijn iedere zondag geopend. Daarvan krijgen er 250 op zondag verse producten, terwijl 150 winkels ook levering van houdbaar kregen. Dit is nodig omdat na de drukke zaterdag anders op de ook drukke zondag later op de avond anders te veel lege plekken verschijnen in het schap.

 

C1000 en Jumbo doen nog niet aan zondagsleveringen, maar sluiten dit voor de toekomst ook niet uit. Jumbo lost de logistieke druk voorlopig op door iedere zaterdag flink meer goederen te leveren. C1000 heeft zo'n negentig winkels die op zondag open zijn, bij Jumbo gaat het om 55 vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top