Logistieke problemen bij Albert Heijn | RetailDetail

Logistieke problemen bij Albert Heijn

Albert Heijn kampt met logistieke tegenslagen. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten heeft moeite om in alle supermarkten van de keten de schappen goed gevuld te houden. De problemen worden nog versterkt door het deze week begonnen grootse nieuwjaarsoffensief onder de noemer Hamsterweken. Dit zorgt traditioneel voor veel aanloop in de supermarkten van AH.

Een woordvoerder van de supermarktketen meldde tegenover het ANP dat er inderdaad problemen zijn, maar Albert Heijn zijn uiterste best doet om de voorraad snel aan te vullen. ,,Sommige winkels zijn wat leger dan mensen gewend zijn'', aldus de woordvoerster. ,,Maar het is zeker geen landelijk probleem. Niet in alle winkels zijn schappen leeg, het gaat slechts om een aantal supermarkten.''
 
Albert Heijn had ook in de aanloop naar de kerstdagen problemen met de logistiek. In een aantal van de distributiecentra van de supermarktketen werd gestaakt voor een nieuwe cao. Op het laatste moment bereikten werkgever en vakbonden alsnog een akkoord, waardoor Kerstmis zonder hindernissen verliep. De laatste weken van december behoren tot de absolute topweken in het jaar en zijn vitaal voor de cijfers aan het einde van het jaar.
Albert Heijn kampt met logistieke tegenslagen. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten heeft moeite om in alle supermarkten van de keten de schappen goed gevuld te houden. De problemen worden nog versterkt door het deze week begonnen grootse nieuwjaarsoffensief onder de noemer Hamsterweken. Dit zorgt traditioneel voor veel aanloop in de supermarkten van AH.

Een woordvoerder van de supermarktketen meldde tegenover het ANP dat er inderdaad problemen zijn, maar Albert Heijn zijn uiterste best doet om de voorraad snel aan te vullen. ,,Sommige winkels zijn wat leger dan mensen gewend zijn'', aldus de woordvoerster. ,,Maar het is zeker geen landelijk probleem. Niet in alle winkels zijn schappen leeg, het gaat slechts om een aantal supermarkten.''
 
Albert Heijn had ook in de aanloop naar de kerstdagen problemen met de logistiek. In een aantal van de distributiecentra van de supermarktketen werd gestaakt voor een nieuwe cao. Op het laatste moment bereikten werkgever en vakbonden alsnog een akkoord, waardoor Kerstmis zonder hindernissen verliep. De laatste weken van december behoren tot de absolute topweken in het jaar en zijn vitaal voor de cijfers aan het einde van het jaar.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.