Logistieke problemen bij Albert Heijn | RetailDetail

Logistieke problemen bij Albert Heijn

Albert Heijn kampt met logistieke tegenslagen. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten heeft moeite om in alle supermarkten van de keten de schappen goed gevuld te houden. De problemen worden nog versterkt door het deze week begonnen grootse nieuwjaarsoffensief onder de noemer Hamsterweken. Dit zorgt traditioneel voor veel aanloop in de supermarkten van AH.

Een woordvoerder van de supermarktketen meldde tegenover het ANP dat er inderdaad problemen zijn, maar Albert Heijn zijn uiterste best doet om de voorraad snel aan te vullen. ,,Sommige winkels zijn wat leger dan mensen gewend zijn'', aldus de woordvoerster. ,,Maar het is zeker geen landelijk probleem. Niet in alle winkels zijn schappen leeg, het gaat slechts om een aantal supermarkten.''
 
Albert Heijn had ook in de aanloop naar de kerstdagen problemen met de logistiek. In een aantal van de distributiecentra van de supermarktketen werd gestaakt voor een nieuwe cao. Op het laatste moment bereikten werkgever en vakbonden alsnog een akkoord, waardoor Kerstmis zonder hindernissen verliep. De laatste weken van december behoren tot de absolute topweken in het jaar en zijn vitaal voor de cijfers aan het einde van het jaar.
Albert Heijn kampt met logistieke tegenslagen. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten heeft moeite om in alle supermarkten van de keten de schappen goed gevuld te houden. De problemen worden nog versterkt door het deze week begonnen grootse nieuwjaarsoffensief onder de noemer Hamsterweken. Dit zorgt traditioneel voor veel aanloop in de supermarkten van AH.

Een woordvoerder van de supermarktketen meldde tegenover het ANP dat er inderdaad problemen zijn, maar Albert Heijn zijn uiterste best doet om de voorraad snel aan te vullen. ,,Sommige winkels zijn wat leger dan mensen gewend zijn'', aldus de woordvoerster. ,,Maar het is zeker geen landelijk probleem. Niet in alle winkels zijn schappen leeg, het gaat slechts om een aantal supermarkten.''
 
Albert Heijn had ook in de aanloop naar de kerstdagen problemen met de logistiek. In een aantal van de distributiecentra van de supermarktketen werd gestaakt voor een nieuwe cao. Op het laatste moment bereikten werkgever en vakbonden alsnog een akkoord, waardoor Kerstmis zonder hindernissen verliep. De laatste weken van december behoren tot de absolute topweken in het jaar en zijn vitaal voor de cijfers aan het einde van het jaar.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.