"AH verandert door opkomst webwinkels" | RetailDetail

"AH verandert door opkomst webwinkels"

"AH verandert door opkomst webwinkels"

De inrichting van de fysieke winkels van Albert Heijn gaat de komende jaren veranderen onder invloed van de opkomst van online winkelen. Het aantal verse producten zal de komende jaren flink toenemen ten koste van houdbare producten.

Mikken op tweeverdieners

De nieuwe e-commercebaas van Albert Heijn, Adriaan Thierry, zei in een interview met Emerce onder andere: "Over tien jaar is dat gemeengoed. Vers, beleving en smaak voeren dan op de winkelvloer de boventoon".

 

Albert Heijn is samen met zusterbedrijf Bol.com nu al een zeer belangrijke speler op online gebied, maar dit gaat in de komende jaren nog verder toenemen. Volgens Thierry zal daarbij vooral het online bestellen en dan ophalen in de winkels een grote vlucht nemen. Klanten willen dan in de winkel zelf geïnspireerd worden met mooie versproducten.

 

Thierry ziet deze manier van winkelen belangrijk worden voor een specifiek deel van de klanten: "Het zijn vooral tweeverdieners met kinderen die tijd winnen door zelf de boodschappen op te pikken." De nieuwe e-commercebaas van AH zegt wel dat er grenzen zitten aan de uitbouw van het netwerk van de online supermarkt van het bedrijf.

 

"Willen we meer dan tweederde van de Nederlandse huishoudens bereiken, dan moeten we fors investeren. Dat geld is er nu niet, we moeten ook winstgevend blijven. In de provincies Drenthe, Friesland en Groningen zullen we daardoor voorlopig niet bezorgen, hoe graag we het ook willen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.