"AH verandert door opkomst webwinkels"

"AH verandert door opkomst webwinkels"

De inrichting van de fysieke winkels van Albert Heijn gaat de komende jaren veranderen onder invloed van de opkomst van online winkelen. Het aantal verse producten zal de komende jaren flink toenemen ten koste van houdbare producten.

Mikken op tweeverdieners

De nieuwe e-commercebaas van Albert Heijn, Adriaan Thierry, zei in een interview met Emerce onder andere: "Over tien jaar is dat gemeengoed. Vers, beleving en smaak voeren dan op de winkelvloer de boventoon".

 

Albert Heijn is samen met zusterbedrijf Bol.com nu al een zeer belangrijke speler op online gebied, maar dit gaat in de komende jaren nog verder toenemen. Volgens Thierry zal daarbij vooral het online bestellen en dan ophalen in de winkels een grote vlucht nemen. Klanten willen dan in de winkel zelf geïnspireerd worden met mooie versproducten.

 

Thierry ziet deze manier van winkelen belangrijk worden voor een specifiek deel van de klanten: "Het zijn vooral tweeverdieners met kinderen die tijd winnen door zelf de boodschappen op te pikken." De nieuwe e-commercebaas van AH zegt wel dat er grenzen zitten aan de uitbouw van het netwerk van de online supermarkt van het bedrijf.

 

"Willen we meer dan tweederde van de Nederlandse huishoudens bereiken, dan moeten we fors investeren. Dat geld is er nu niet, we moeten ook winstgevend blijven. In de provincies Drenthe, Friesland en Groningen zullen we daardoor voorlopig niet bezorgen, hoe graag we het ook willen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top