"AH verandert door opkomst webwinkels"

"AH verandert door opkomst webwinkels"

De inrichting van de fysieke winkels van Albert Heijn gaat de komende jaren veranderen onder invloed van de opkomst van online winkelen. Het aantal verse producten zal de komende jaren flink toenemen ten koste van houdbare producten.

Mikken op tweeverdieners

De nieuwe e-commercebaas van Albert Heijn, Adriaan Thierry, zei in een interview met Emerce onder andere: "Over tien jaar is dat gemeengoed. Vers, beleving en smaak voeren dan op de winkelvloer de boventoon".

 

Albert Heijn is samen met zusterbedrijf Bol.com nu al een zeer belangrijke speler op online gebied, maar dit gaat in de komende jaren nog verder toenemen. Volgens Thierry zal daarbij vooral het online bestellen en dan ophalen in de winkels een grote vlucht nemen. Klanten willen dan in de winkel zelf geïnspireerd worden met mooie versproducten.

 

Thierry ziet deze manier van winkelen belangrijk worden voor een specifiek deel van de klanten: "Het zijn vooral tweeverdieners met kinderen die tijd winnen door zelf de boodschappen op te pikken." De nieuwe e-commercebaas van AH zegt wel dat er grenzen zitten aan de uitbouw van het netwerk van de online supermarkt van het bedrijf.

 

"Willen we meer dan tweederde van de Nederlandse huishoudens bereiken, dan moeten we fors investeren. Dat geld is er nu niet, we moeten ook winstgevend blijven. In de provincies Drenthe, Friesland en Groningen zullen we daardoor voorlopig niet bezorgen, hoe graag we het ook willen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top