Ahold geeft leveranciers actieruimte op website | RetailDetail

Ahold geeft leveranciers actieruimte op website

Ahold geeft leveranciers actieruimte op website

Ahold gaat zijn leveranciers marketingmogelijkheden geven op zijn online verkoopkanalen als ah.nl, bol.com en peapod.com. Het heeft daarvoor een speciaal media- en marketingteam opgericht.

Ruimte voor online acties

In fysieke verkooppunten kunnen leveranciers nog allerlei acties doen op de winkelvloer om hun verkoop te stimuleren en kunnen ze er zien hoe vaak de consument er hun product uit het rek haalt, maar online hebben leveranciers die ervaringen en mogelijkheden niet: webshops blijven voor hen een zwarte doos. Ahold wil die mogelijkheden nu wel bieden.

 

Webshops kunnen voor leveranciers immers erg interessant zijn: er zijn tonnen data te rapen over elke beweging die een klant maakt en bovendien ziet Bol.com dagelijks 820.000 mensen passeren, bijna dubbel zo veel als de grootste Nederlandse krant. De winkel is dus hét medium geworden om de consument te bereiken.

 

Ahold wil zijn online kanaal trouwens nog sterk uitbouwen: momenteel verkoopt het kanaal voor 1,4 miljard euro via het web, maar tegen 2017 moet dat zijn opgetrokken tot 2,5 miljard. De helft daarvan moet komen van Bol.com, dat nu aan 680 miljoen euro zit. Om de groei aan te zwengelen gaat Ahold de komende drie jaar 60 miljoen euro extra investeren in het kanaal. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.