Ahold haalt e-commercetopper binnen

Ahold haalt e-commercetopper binnen
Ahold heeft de Brit Roy Perticucci aangetrokken om vanaf begin 2012 het nieuwe e-commerceteam binnen Ahold Europe samen te stellen. Perticucci deed heel wat ervaring op bij de Britse retailer Tesco.

De nieuwe topmanager gaat rechtstreeks rapporteren aan Sander van der Laan, COO bij Ahold Europe. 'Ik ben verheugd over de komst van Roy Perticucci. Onder zijn leiding gaat het nieuwe e-commerceteam de komende periode een belangrijke bijdrage leveren', zegt Van der Laan over de benoeming.

 

De nieuwe topmanager van Ahold werkte jarenlang bij Tesco, een van de succesvolste supermarktbedrijven in Europa op het gebied van e-commerce. Hij was onder meer verantwoordelijk voor de lancering van een aantal speciale webshops, waaronder Wine Warehouse. De online omzet van Tesco groeide tijdens het dienstverband van Pertinucci in vijf jaar tijd van 150 miljoen naar 1 miljard pond. De afgelopen periode was de manager werkzaam voor Dixons. Eerder was hij als consultant actief voor Accenture en de Boston Consulting Group.

 

Ahold beschikt met Peapod en Albert over de grootste websupermarkten in de Verenigde Staten en Nederland. De Nederlandse shop heeft echter al enkele jaren het marktgebied niet uitgebreid en is vooralsnog vooral beschikbaar in de grotere stedelijke gebieden. De uitrol van de websupermarkt ligt onder meer gevoelig bij franchisers, die het gevoel krijgen door hun eigen organisatie te worden beconcurreerd in hun eigen marktgebied. Intussen zijn er ook veel geruchten over mogelijke nieuwe initiatieven, waaronder experimenten met afhaalsupermarkten naar Frans en Brits voorbeeld. Ook sluiten analisten niet uit dat Albert Heijn in andere landen actief wordt met een websupermarkt, waaronder België en Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in 12 steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door koeriers van Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top