Ahold haalt e-commercetopper binnen | RetailDetail

Ahold haalt e-commercetopper binnen

Ahold haalt e-commercetopper binnen
Ahold heeft de Brit Roy Perticucci aangetrokken om vanaf begin 2012 het nieuwe e-commerceteam binnen Ahold Europe samen te stellen. Perticucci deed heel wat ervaring op bij de Britse retailer Tesco.

De nieuwe topmanager gaat rechtstreeks rapporteren aan Sander van der Laan, COO bij Ahold Europe. 'Ik ben verheugd over de komst van Roy Perticucci. Onder zijn leiding gaat het nieuwe e-commerceteam de komende periode een belangrijke bijdrage leveren', zegt Van der Laan over de benoeming.

 

De nieuwe topmanager van Ahold werkte jarenlang bij Tesco, een van de succesvolste supermarktbedrijven in Europa op het gebied van e-commerce. Hij was onder meer verantwoordelijk voor de lancering van een aantal speciale webshops, waaronder Wine Warehouse. De online omzet van Tesco groeide tijdens het dienstverband van Pertinucci in vijf jaar tijd van 150 miljoen naar 1 miljard pond. De afgelopen periode was de manager werkzaam voor Dixons. Eerder was hij als consultant actief voor Accenture en de Boston Consulting Group.

 

Ahold beschikt met Peapod en Albert over de grootste websupermarkten in de Verenigde Staten en Nederland. De Nederlandse shop heeft echter al enkele jaren het marktgebied niet uitgebreid en is vooralsnog vooral beschikbaar in de grotere stedelijke gebieden. De uitrol van de websupermarkt ligt onder meer gevoelig bij franchisers, die het gevoel krijgen door hun eigen organisatie te worden beconcurreerd in hun eigen marktgebied. Intussen zijn er ook veel geruchten over mogelijke nieuwe initiatieven, waaronder experimenten met afhaalsupermarkten naar Frans en Brits voorbeeld. Ook sluiten analisten niet uit dat Albert Heijn in andere landen actief wordt met een websupermarkt, waaronder België en Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.