Ako haalt hele webshop naar winkels | RetailDetail

Ako haalt hele webshop naar winkels

Ako haalt hele webshop naar winkels
Boekhandelsketen Ako stelt vanaf deze week het hele assortiment van de webwinkel beschikbaar via alle reguliere vestigingen. Dit gebeurt door een koppeling tussen de webshop en het kassasysteem.

'Fysieke webshop' biedt extra service

Daarmee denkt de keten klanten te kunnen helpen die het boek van hun gading niet aantreffen in de winkel. De kassamedewerker kan nu het boek in een handomdraai bestellen, zodat de klant dat niet thuis zelf hoeft te doen. "In de winkel wil je liever geen 'nee' verkopen, maar je kunt nu eenmaal niet het enorme websiteassortiment aanbieden", zegt Dennis Mikkelsen, die bij eigenaar Audax verantwoordelijk is voor Ako.nl.

 

Het kassasysteem in de winkels en de webshop zijn gekoppeld, waardoor medewerkers de bestelling kunnen invoeren en ter plaatse afrekenen met de klant. Die kan vervolgens kiezen om het boek af te halen in de winkel of thuis te laten bezorgen. Steeds meer winkelketens kiezen voor een combinatie van online- en offlineverkopen.

 

Bij multichannel retailing wordt door veel winkelketens nu nog vooral de andere kant op gedacht: het inzetten van de fysieke winkel ter ondersteuning van de webverkoop, als afhaalpunt of als plek waar klanten terecht kunnen met klachten of om een product te retourneren. Aanwezigheid in de winkelstraat versterkt immers de betrouwbaarheid van webwinkels. Met de nieuwe aanpak brengt Ako nu echter de zogenoemde long tail tot op de winkelvloer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.