Albert Heijn gaat online uitbreiden | RetailDetail

Albert Heijn gaat online uitbreiden

Albert Heijn gaat online uitbreiden

Albert Heijn gaat voor het eerst in lange tijd het werkgebied van websupermarkt Albert.nl uitbreiden. De supermarktketen opent in september in Almere een derde distributiecentrum voor de dienst, waardoor het bedienen van nieuwe gebieden mogelijk wordt.

Almere opent mogelijkheden

Albert Heijn is op dit moment op zoek naar personeel voor het nieuwe centrum. Naast de centra heeft AH ook nog transportlocaties in Amsterdam, Nijmegen, Tilburg en Zaandam, van waaruit klanten rechtstreeks worden bediend. De twee andere "Home Shop Centers", zoals AH zijn distributiecentra noemt, staan in De Meern (Utrecht) en Rotterdam.

 

De dienst bereikt op dit moment in theorie ruim zeven miljoen huishoudens, maar het marktgebied beperkt zich tot de Randstad en delen van Noord-Brabant en Gelderland. De afgelopen jaren zijn daar nauwelijks nieuwe regio's bijgekomen.

 

Het is nog niet duidelijk waar de uitbreiding gaat plaatsvinden. "k kan nu nog niet precies zeggen om welke gebieden het gaat, maar je kunt je er een voorstelling van maken. Door de extra capaciteit en de herverdeling van bestaande capacitieit zijn we bovendien in staat om huidige webwinkelklanten ruimere keus in tijdvakken te bieden", zegt woordvoerder Dagna Hoogkamer van AH tegen het webvakblad Twinkle. Dit najaar begint AH ook met afhaalpunten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top