Albert Heijn opent nu echt Chinese webshop | RetailDetail

Albert Heijn opent nu echt Chinese webshop

Albert Heijn opent nu echt Chinese webshop

Supermarktketen Albert Heijn heeft in China dan toch een webshop gelanceerd op Tmall, dat onderdeel is van Alibaba. Eerder verscheen al heel even zo'n webshop online, maar die werd toen snel weer van het web gehaald.

Geen eigen website

Albert Heijn kiest dus niet voor een eigen website om de online winkel te lanceren, maar wel voor het platform van Tmall. Daar krijgt het immers direct toegang tot een groot klantenbestand. Veel van de producten van Albert Heijn worden tegenwoordig al doorverkocht via Taobao, die andere marktplaats van Alibaba, maar dan wel aan een serieuze meerprijs. Ook de prijzen in de webshop van Albert Heijn zijn een stuk hoger dan die in de supermarkt.

 

Albert Heijn hoopt met de start van de eigen shop dat het geld opnieuw bij het bedrijf zelf terecht komt. Bovendien kan het zo ook meer controle uitvoeren op wat er verkocht wordt. "Dit initiatief past in de ondernemersgeest binnen ons bedrijf, en in de voortrekkersrol die we hebben met onze online activiteiten", zegt een woordvoerder van Ahold tegenover Het Financieele Dagblad.

 

Begin september was er ook al even een webshop van Albert Heijn op Tmall te vinden. Daar werden vooral producten van het eigen huismerk, producten van Etos en babypoeder van Nutrilon verkocht. Die shop werd echter al snel terug offline gehaald, maar nu is Albert Heijn blijkbaar klaar voor een echte Chinese expansie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.