Albert Heijn wil verwarring met afhaalpunten voorkomen

Albert Heijn wil verwarring met afhaalpunten voorkomen

Albert Heijn wil er voor zorgen dat er geen verschil meer is tussen de eigen afhaalpunten en afhaalpunten die zijn aangesloten bij AH-afhaalpunt.nl. Zo wil het verwarring bij de klant voorkomen.

"Geen problemen met AH-afhaalpunt.nl"

Momenteel zitten er tussen beide concepten nog enkele verschillen: zo is het minimum bestelbedrag niet hetzelfde en is ook het assortiment niet gelijk. Albert Heijn is daarom al een tijdje aan het onderhandelen met de ondernemers om beide concepten gelijk te trekken. "In de basis hebben wij geen problemen met AH-afhaalpunt.nl, maar we willen voorkomen dat de online klant in verwarring wordt gebracht", zegt AH-woordvoerder Lukas Burgering aan Distrifood.

 

Momenteel zijn er 23 filialen van Albert Heijn verbonden aan AH-afhaalpunt.nl en de initiatiefnemer verwacht dat er tegen het einde van het jaar ongeveer 50 winkels zullen aangesloten zijn. "We ontvangen iedere week meerdere potentiële ondernemers die willen deelnemen aan ons platform", zegt initiatiefnemer Rob Geraerts.

 

AH-afhaalpunten.nl is vooral een oplossing voor ondernemers die niet willen wachten op afhaalpunten van Albert Heijn zelf en dus besluiten om zelf de touwtjes in handen te nemen. "Twee maanden geleden ben ik er mee begonnen en het gaat tot nu toe geweldig. Ik heb dertig tot veertig klanten in de week die hier gebruik van maken."

 

"Ik ben ook de eerste in Hoogeveen die iets doet met online boodschappen. Dat heb ik ook altijd gewild, want ik wil voorkomen dat ik op het laatste 
wagonnetje zit. Ja, ik heb dus geen zin om te wachten tot het moment dat er ook in het noorden van het land gebruik kan worden gemaakt van Albert.nl", zegt Henri Offerein, franchiser van de Albert Heijn in Hoogeveen.

Tags: