Albert Heijn wil verwarring met afhaalpunten voorkomen | RetailDetail

Albert Heijn wil verwarring met afhaalpunten voorkomen

Albert Heijn wil verwarring met afhaalpunten voorkomen

Albert Heijn wil er voor zorgen dat er geen verschil meer is tussen de eigen afhaalpunten en afhaalpunten die zijn aangesloten bij AH-afhaalpunt.nl. Zo wil het verwarring bij de klant voorkomen.

"Geen problemen met AH-afhaalpunt.nl"

Momenteel zitten er tussen beide concepten nog enkele verschillen: zo is het minimum bestelbedrag niet hetzelfde en is ook het assortiment niet gelijk. Albert Heijn is daarom al een tijdje aan het onderhandelen met de ondernemers om beide concepten gelijk te trekken. "In de basis hebben wij geen problemen met AH-afhaalpunt.nl, maar we willen voorkomen dat de online klant in verwarring wordt gebracht", zegt AH-woordvoerder Lukas Burgering aan Distrifood.

 

Momenteel zijn er 23 filialen van Albert Heijn verbonden aan AH-afhaalpunt.nl en de initiatiefnemer verwacht dat er tegen het einde van het jaar ongeveer 50 winkels zullen aangesloten zijn. "We ontvangen iedere week meerdere potentiële ondernemers die willen deelnemen aan ons platform", zegt initiatiefnemer Rob Geraerts.

 

AH-afhaalpunten.nl is vooral een oplossing voor ondernemers die niet willen wachten op afhaalpunten van Albert Heijn zelf en dus besluiten om zelf de touwtjes in handen te nemen. "Twee maanden geleden ben ik er mee begonnen en het gaat tot nu toe geweldig. Ik heb dertig tot veertig klanten in de week die hier gebruik van maken."

 

"Ik ben ook de eerste in Hoogeveen die iets doet met online boodschappen. Dat heb ik ook altijd gewild, want ik wil voorkomen dat ik op het laatste 
wagonnetje zit. Ja, ik heb dus geen zin om te wachten tot het moment dat er ook in het noorden van het land gebruik kan worden gemaakt van Albert.nl", zegt Henri Offerein, franchiser van de Albert Heijn in Hoogeveen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.