Albert Heijn wil verwarring met afhaalpunten voorkomen | RetailDetail

Albert Heijn wil verwarring met afhaalpunten voorkomen

Albert Heijn wil verwarring met afhaalpunten voorkomen

Albert Heijn wil er voor zorgen dat er geen verschil meer is tussen de eigen afhaalpunten en afhaalpunten die zijn aangesloten bij AH-afhaalpunt.nl. Zo wil het verwarring bij de klant voorkomen.

"Geen problemen met AH-afhaalpunt.nl"

Momenteel zitten er tussen beide concepten nog enkele verschillen: zo is het minimum bestelbedrag niet hetzelfde en is ook het assortiment niet gelijk. Albert Heijn is daarom al een tijdje aan het onderhandelen met de ondernemers om beide concepten gelijk te trekken. "In de basis hebben wij geen problemen met AH-afhaalpunt.nl, maar we willen voorkomen dat de online klant in verwarring wordt gebracht", zegt AH-woordvoerder Lukas Burgering aan Distrifood.

 

Momenteel zijn er 23 filialen van Albert Heijn verbonden aan AH-afhaalpunt.nl en de initiatiefnemer verwacht dat er tegen het einde van het jaar ongeveer 50 winkels zullen aangesloten zijn. "We ontvangen iedere week meerdere potentiële ondernemers die willen deelnemen aan ons platform", zegt initiatiefnemer Rob Geraerts.

 

AH-afhaalpunten.nl is vooral een oplossing voor ondernemers die niet willen wachten op afhaalpunten van Albert Heijn zelf en dus besluiten om zelf de touwtjes in handen te nemen. "Twee maanden geleden ben ik er mee begonnen en het gaat tot nu toe geweldig. Ik heb dertig tot veertig klanten in de week die hier gebruik van maken."

 

"Ik ben ook de eerste in Hoogeveen die iets doet met online boodschappen. Dat heb ik ook altijd gewild, want ik wil voorkomen dat ik op het laatste 
wagonnetje zit. Ja, ik heb dus geen zin om te wachten tot het moment dat er ook in het noorden van het land gebruik kan worden gemaakt van Albert.nl", zegt Henri Offerein, franchiser van de Albert Heijn in Hoogeveen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.