Alliantie rond mobiel betalen valt uit elkaar

Alliantie rond mobiel betalen valt uit elkaar

Het samenwerkingsverband van vijf toonaangevende partijen om contactloos te betalen met de mobiele telefoon van de grond te krijgen, wordt opgeheven. Volgens de betrokken partijen zijn er betere manieren om het doel te bereiken.

Sixpack is te complex

Vorig jaar tekenden de banken ABN Amro, ING en Rabobank een samenwerkingsverband met de mobiele aanbieders KPN en Vodafone om gezamenlijk een systeem te introduceren om het betalen met zogenoemde Near Field Communication mogelijk te maken in Nederland. Het resultaat was de Sixpack-organisatie, die echter al binnen een jaar de handdoek in de ring gooit. De partijen denken inmiddels dat deze weg te complex en te lang is, terwijl ontwikkelingen in de markt andere kansen bieden. Daardoor is de nauwe samenwerking niet meer nodig.

 

"Het gaat met name om het ondersteunende platform dat gebruikt wordt voor het veilig uitvoeren van transacties, dat wat wij een trusted service manager noemen", zegt Wim Westerhof, programmadirecteur van Sixpack, tegen Emerce. "Dat soort diensten wordt inmiddels in ruime mate door derden aangeboden. De vraag is nu welke partij we die opdracht gaan gunnen." Volgens Westerhof moet de mogelijkheid tot betalen met de mobiele telefoon in de loop van volgend jaar realiteit worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top