Asos meldt moment van aflevering tot op het kwartier | RetailDetail

Asos meldt moment van aflevering tot op het kwartier

Asos meldt moment van aflevering tot op het kwartier

De Britse online modeverkoper Asos gaat zijn klanten op de thuismarkt wel héél precies op de hoogte houden van de verwachte aankomsttijd van hun pakketje: op de dag van bezorging wordt eerst een tijdvak van een uur afgebakend voor de aflevering, maar in de loop van de dag wordt dit nog verder verfijnd tot een kwartier.

Concurrentieel voordeel

Het bedrijf hoopt met deze zet een concurrentieel voordeel te behalen. Consumenten geven immers te kennen de onzekerheid over het leveringsmoment één van de grootste nadelen te vinden aan online shoppen.

 

Voor de dienstverlening, die gratis is, werkt Asos samen met het koeriersbedrijf DPD. De communicatie voor het verwachte uur van aflevering aan de klant verloopt via een mail of een sms. De latere verfijningen zijn te volgen via ‘Follow My Parcel’ op pc, smartphone of tablet.

 

Geen snellere levering

Doorgaans levert Asos bestellingen gratis af binnen de vier werkdagen. Wil een klant al de volgende dag beleverd worden, dan betaalt hij daar 5,95 Britse pond (omgerekend 7 euro) voor.

 

Asos richt zich vooral op de groep van 18- tot 34-jarigen. Het bedrijf boekte vorig jaar een omzet van 196 miljoen pond of omgerekend 230 miljoen euro. Een derde daarvan wordt op de thuismarkt verdiend, de rest in het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.