Asos meldt moment van aflevering tot op het kwartier

Asos meldt moment van aflevering tot op het kwartier

De Britse online modeverkoper Asos gaat zijn klanten op de thuismarkt wel héél precies op de hoogte houden van de verwachte aankomsttijd van hun pakketje: op de dag van bezorging wordt eerst een tijdvak van een uur afgebakend voor de aflevering, maar in de loop van de dag wordt dit nog verder verfijnd tot een kwartier.

Concurrentieel voordeel

Het bedrijf hoopt met deze zet een concurrentieel voordeel te behalen. Consumenten geven immers te kennen de onzekerheid over het leveringsmoment één van de grootste nadelen te vinden aan online shoppen.

 

Voor de dienstverlening, die gratis is, werkt Asos samen met het koeriersbedrijf DPD. De communicatie voor het verwachte uur van aflevering aan de klant verloopt via een mail of een sms. De latere verfijningen zijn te volgen via ‘Follow My Parcel’ op pc, smartphone of tablet.

 

Geen snellere levering

Doorgaans levert Asos bestellingen gratis af binnen de vier werkdagen. Wil een klant al de volgende dag beleverd worden, dan betaalt hij daar 5,95 Britse pond (omgerekend 7 euro) voor.

 

Asos richt zich vooral op de groep van 18- tot 34-jarigen. Het bedrijf boekte vorig jaar een omzet van 196 miljoen pond of omgerekend 230 miljoen euro. Een derde daarvan wordt op de thuismarkt verdiend, de rest in het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top