Aurora schrapt V&D voor eigen webwinkel

Aurora schrapt V&D voor eigen webwinkel

Het Britse modeconcern Aurora Fashions heeft het lopende contract met warenhuisketen V&D opgezegd. Vanaf medio september zijn de merken Coast, Oasis en Warehouse alleen verkrijgbaar in de nieuw te openen eigen webwinkel van Aurora Fashions.

Alleen nog online verkrijgbaar

Met de opening van de eigen winkel eindigt de fysieke verkoop van de merken, zoals die nu nog via V&D gebeurt. Het bedrijf kondigde eerder al aan per land te gaan kijken op welke manier klanten het best kunnen worden bereikt. Aurora Fashions begon bovendien dit voorjaar met het openen van verschillende webwinkels, waarvan die voor Duitsland, de VS en Australië al live zijn, weet vaksite Twinkle.

 

CEO Mike Shearwood legt uit: "Door het succes van onze bestaande 'multiple brand sites' zijn we ervan overtuigd dat we met een 'online only'-aanpak Nederlandse klanten het best kunnen bedienen. Zo denken we ook de groei op de korte en middellange termijn het best te kunnen versnellen."

 

Het komt niet vaak voor dat een modemerk zijn producten uit fysieke winkels haalt om louter nog online te gaan werken. V&D werkt veel met shop-in-shops, waarbij de verantwoordelijkheid voor assortiment, voorraad en omzet bij de fabrikant ligt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top