Bever wint prijs beste multichannel-retailer

Bever wint prijs beste multichannel-retailer

Outdoorketen Bever heeft de allereerste Multichannel Award gewonnen als "keten die het beste de verkopen in fysieke winkels en online combineeert".

Scherpe levertijden halen award binnen

De prijs werd donderdag uitgereikt tijdens het Shopping Today-congres. De jury is vooral gevallen voor de snelheid van click en collect met nauwkeurige en scherpe levertijden valt daarbij bijzonder. Klanten kunnen zich via sms of e-mail op de hoogte laten houden van de status van hun bestelling.

 

Daarnaast is de klantenkaart van het bedrijf zowel online als offline te gebruiken. De jury was verder onder de indruk van het feit dat de voorraad per winkel real time kan worden bekeken door online klanten.

 

Topman Gerg Nieuwenhuys was een beetje beduusd over de toegekende prijs, omdat de onderneming tot voor kort de noodzaak van een webwinkel niet inzag. De onderneming zet echter nu volop in op multichannel: zo gaat binnenkort een speciale mobiele site live en worden de winkels voorzien van tablets en interactieve schermen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top