Blokker opent afhaalpunten in winkels

Blokker opent afhaalpunten in winkels

Winkelketen Blokker vernieuwt zijn internetstrategie. De verkoper van huishoudelijke producten opent afhaalpunten in alle vestigingen en vernieuwt de website volledig.

Internetdesk in alle Blokkers

Zo wil de keten het verschil tussen de webwinkel en de fysieke winkels zo klein mogelijk te maken. Een cruciale rol speelt de nieuwe internetdesk in alle zeshonderd Blokker-vestigingen. Klanten die voor twee uur in de middag hun bestelling via internet doorgeven, kunnen deze de volgende dag afhalen bij een winkel naar keuze. Daarmee moeten zelfs de kleinste Blokker-vestigingen hun volledige marktgebied gaan bedienen met een compleet assortiment.

 

De vernieuwde website heeft als extraatje dat consumenten daar dagelijks kunnen profiteren van een speciale aanbieding. Daarmee wil de winkelketen klanten stimuleren er iedere dag te komen kijken. De formule probeert zich verder te onderscheiden van andere webwinkels door online kopers dertig dagen bedenktijd te geven na een online aankoop.

 

Blokker is onderdeel van het gelijknamige retailconcern, dat tot de grootste in Nederland behoort. De formule is nog in handen van de oprichtersfamilie.

Tags: