Blokker opent afhaalpunten in winkels

Blokker opent afhaalpunten in winkels

Winkelketen Blokker vernieuwt zijn internetstrategie. De verkoper van huishoudelijke producten opent afhaalpunten in alle vestigingen en vernieuwt de website volledig.

Internetdesk in alle Blokkers

Zo wil de keten het verschil tussen de webwinkel en de fysieke winkels zo klein mogelijk te maken. Een cruciale rol speelt de nieuwe internetdesk in alle zeshonderd Blokker-vestigingen. Klanten die voor twee uur in de middag hun bestelling via internet doorgeven, kunnen deze de volgende dag afhalen bij een winkel naar keuze. Daarmee moeten zelfs de kleinste Blokker-vestigingen hun volledige marktgebied gaan bedienen met een compleet assortiment.

 

De vernieuwde website heeft als extraatje dat consumenten daar dagelijks kunnen profiteren van een speciale aanbieding. Daarmee wil de winkelketen klanten stimuleren er iedere dag te komen kijken. De formule probeert zich verder te onderscheiden van andere webwinkels door online kopers dertig dagen bedenktijd te geven na een online aankoop.

 

Blokker is onderdeel van het gelijknamige retailconcern, dat tot de grootste in Nederland behoort. De formule is nog in handen van de oprichtersfamilie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top