Bol.com gaat werken met themawinkels

Bol.com gaat werken met themawinkels

Online warenhuis Bol.com gaat werken met themawinkels. Het is de bedoeling er dit jaar vier te openen, de eerste (met als thema Lentekriebels) ging deze week al open.

Ook online inspireren

In de themawinkels wordt assortiment uit verschillende productcategorieën gebundeld, om zo een omgeving te scheppen waarin klanten ideeën kunnen opdoen. "Er wordt wel eens gezegd dat inspireren online moeilijk is, maar wij zijn er met deze winkel wel degelijk in geslaagd', stelt marketingdirecteur Michel Schaeffer van Bol.com.

 

"Door naast de speciaalzaken nu ook themawinkels te openen waar je ideeën kunt opdoen, worden we een bron voor mensen die nog niet precies weten wat zij zoeken en graag geïnspireerd willen worden. Kortom, je kunt bij ons winkelen als je exact weet welke heggenschaar je nodig hebt, maar ook als je lentekriebels voelt maar nog niet weet wat je wilt hebben."

 

De eerste themawinkel is gewijd aan het aanstaande voorjaar en heeft drie subthema's: buiten spelen, groene vingers en buiten genieten. Het assortiment van de themawinkel loopt uiteen van loopfietsjes en springtouwen tot bloembollen en heggenscharen, vuurkorven en bruiningscrèmes. Welke thema's de andere drie themawinkels van Bol.com gaan krijgen, maakt de onderneming niet bekend. Ook is niet duidelijk wanneer deze de virtuele deuren zullen openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top