Bol.com gaat werken met themawinkels

Bol.com gaat werken met themawinkels

Online warenhuis Bol.com gaat werken met themawinkels. Het is de bedoeling er dit jaar vier te openen, de eerste (met als thema Lentekriebels) ging deze week al open.

Ook online inspireren

In de themawinkels wordt assortiment uit verschillende productcategorieën gebundeld, om zo een omgeving te scheppen waarin klanten ideeën kunnen opdoen. "Er wordt wel eens gezegd dat inspireren online moeilijk is, maar wij zijn er met deze winkel wel degelijk in geslaagd', stelt marketingdirecteur Michel Schaeffer van Bol.com.

 

"Door naast de speciaalzaken nu ook themawinkels te openen waar je ideeën kunt opdoen, worden we een bron voor mensen die nog niet precies weten wat zij zoeken en graag geïnspireerd willen worden. Kortom, je kunt bij ons winkelen als je exact weet welke heggenschaar je nodig hebt, maar ook als je lentekriebels voelt maar nog niet weet wat je wilt hebben."

 

De eerste themawinkel is gewijd aan het aanstaande voorjaar en heeft drie subthema's: buiten spelen, groene vingers en buiten genieten. Het assortiment van de themawinkel loopt uiteen van loopfietsjes en springtouwen tot bloembollen en heggenscharen, vuurkorven en bruiningscrèmes. Welke thema's de andere drie themawinkels van Bol.com gaan krijgen, maakt de onderneming niet bekend. Ook is niet duidelijk wanneer deze de virtuele deuren zullen openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top