Bol.com gaat werken met themawinkels | RetailDetail

Bol.com gaat werken met themawinkels

Bol.com gaat werken met themawinkels

Online warenhuis Bol.com gaat werken met themawinkels. Het is de bedoeling er dit jaar vier te openen, de eerste (met als thema Lentekriebels) ging deze week al open.

Ook online inspireren

In de themawinkels wordt assortiment uit verschillende productcategorieën gebundeld, om zo een omgeving te scheppen waarin klanten ideeën kunnen opdoen. "Er wordt wel eens gezegd dat inspireren online moeilijk is, maar wij zijn er met deze winkel wel degelijk in geslaagd', stelt marketingdirecteur Michel Schaeffer van Bol.com.

 

"Door naast de speciaalzaken nu ook themawinkels te openen waar je ideeën kunt opdoen, worden we een bron voor mensen die nog niet precies weten wat zij zoeken en graag geïnspireerd willen worden. Kortom, je kunt bij ons winkelen als je exact weet welke heggenschaar je nodig hebt, maar ook als je lentekriebels voelt maar nog niet weet wat je wilt hebben."

 

De eerste themawinkel is gewijd aan het aanstaande voorjaar en heeft drie subthema's: buiten spelen, groene vingers en buiten genieten. Het assortiment van de themawinkel loopt uiteen van loopfietsjes en springtouwen tot bloembollen en heggenscharen, vuurkorven en bruiningscrèmes. Welke thema's de andere drie themawinkels van Bol.com gaan krijgen, maakt de onderneming niet bekend. Ook is niet duidelijk wanneer deze de virtuele deuren zullen openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.