Bol.com opent grootste drogisterij van Nederland | RetailDetail

Bol.com opent grootste drogisterij van Nederland

Bol.com opent grootste drogisterij van Nederland

Bol.com, het internetwarenhuis van Ahold, opent vandaag de nieuwe speciaalzaak "Mooi & Gezond". In het digitale winkelrek liggen liefst 30.000 verschillende artikelen van alle belangrijke merken. "Veel uitgebreider dan bij de grootste parfumerie of drogist", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer.

Alle grote merken

Bol.com zet de gestage uitbreiding van zijn aanbod voort: de nieuwste virtuele speciaalzaak "Mooi & Gezond" verkoopt artikelen van onder meer Nivea, L'Oreal, Gilette, Hugo Boss en Axe.

 

Uit een eigen onderzoek blijkt dat bijna de helft van de consumenten zijn winkels uitkiest op basis van goede prijzen en scherpe aanbiedingen. "Daar spelen we dan ook direct op in. We bieden een aantal sterke openingsaanbiedingen, maar gaan er ook continu voor zorgen dat onze klanten in de hele winkel scherp geprijsde artikelen vinden", zegt Schaeffer, die in de Belgische krant Het Nieuwsblad wel ontkent dat Bol.com zich in dit segment als een prijsbreker wil gaan gedragen.

 

Gemak, keuze en privacy

"In Nederland wordt hooguit zeven procent van de schoonheids- en verzorgingsproducten online gekocht", zegt Schaeffer. "Bij elektronica is dat al tientallen procenten en bij boeken en muziek zelfs al meer dan de helft."

 

Bol.com rekent niet zozeer op mensen die inspiratie willen opdoen en op zoek zijn naar een nieuw, passend geurtje, maar veeleer op zogeheten herhalingsaankopen: "Wij mikken vooral op consumenten voor wie gemak en keuze boven inspiratie gaan. In plaats van meerdere winkels af te lopen wanneer je scheerschuim of nachtcrème op is, je tandpasta leeg of je lippenstift uitgedroogd, bestel je die online op één plek. Daarnaast verwachten we dat veel klanten een deel van het assortiment - zoals condooms, erotische speeltjes of een zwangerschapstest - juist liever anoniem kopen en thuis laten bezorgen."

 

Ahold-dochter sinds mei dit jaar

Bol.com ging van start in 1999 en werd in mei van dit jaar gekocht door Ahold voor 350 miljoen euro. Met 17,5 miljoen verkochte producten en 3,4 miljoen actieve klanten in 2011 is Bol marktleider in de lage landen. Het internetwarenhuis, dat in het tweede kwartaal een omzet van rond de 100 miljoen euro boekte, opende begin dit jaar nog een speciaalzaak "Baby" met 5.000 babyproducten en deze zomer nog een afdeling "Koken en tafelen" met circa 12.000 artikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Back to top