Bol.com opent grootste drogisterij van Nederland | RetailDetail

Bol.com opent grootste drogisterij van Nederland

Bol.com opent grootste drogisterij van Nederland

Bol.com, het internetwarenhuis van Ahold, opent vandaag de nieuwe speciaalzaak "Mooi & Gezond". In het digitale winkelrek liggen liefst 30.000 verschillende artikelen van alle belangrijke merken. "Veel uitgebreider dan bij de grootste parfumerie of drogist", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer.

Alle grote merken

Bol.com zet de gestage uitbreiding van zijn aanbod voort: de nieuwste virtuele speciaalzaak "Mooi & Gezond" verkoopt artikelen van onder meer Nivea, L'Oreal, Gilette, Hugo Boss en Axe.

 

Uit een eigen onderzoek blijkt dat bijna de helft van de consumenten zijn winkels uitkiest op basis van goede prijzen en scherpe aanbiedingen. "Daar spelen we dan ook direct op in. We bieden een aantal sterke openingsaanbiedingen, maar gaan er ook continu voor zorgen dat onze klanten in de hele winkel scherp geprijsde artikelen vinden", zegt Schaeffer, die in de Belgische krant Het Nieuwsblad wel ontkent dat Bol.com zich in dit segment als een prijsbreker wil gaan gedragen.

 

Gemak, keuze en privacy

"In Nederland wordt hooguit zeven procent van de schoonheids- en verzorgingsproducten online gekocht", zegt Schaeffer. "Bij elektronica is dat al tientallen procenten en bij boeken en muziek zelfs al meer dan de helft."

 

Bol.com rekent niet zozeer op mensen die inspiratie willen opdoen en op zoek zijn naar een nieuw, passend geurtje, maar veeleer op zogeheten herhalingsaankopen: "Wij mikken vooral op consumenten voor wie gemak en keuze boven inspiratie gaan. In plaats van meerdere winkels af te lopen wanneer je scheerschuim of nachtcrème op is, je tandpasta leeg of je lippenstift uitgedroogd, bestel je die online op één plek. Daarnaast verwachten we dat veel klanten een deel van het assortiment - zoals condooms, erotische speeltjes of een zwangerschapstest - juist liever anoniem kopen en thuis laten bezorgen."

 

Ahold-dochter sinds mei dit jaar

Bol.com ging van start in 1999 en werd in mei van dit jaar gekocht door Ahold voor 350 miljoen euro. Met 17,5 miljoen verkochte producten en 3,4 miljoen actieve klanten in 2011 is Bol marktleider in de lage landen. Het internetwarenhuis, dat in het tweede kwartaal een omzet van rond de 100 miljoen euro boekte, opende begin dit jaar nog een speciaalzaak "Baby" met 5.000 babyproducten en deze zomer nog een afdeling "Koken en tafelen" met circa 12.000 artikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.