Bol.com opent grootste drogisterij van Nederland

Bol.com opent grootste drogisterij van Nederland

Bol.com, het internetwarenhuis van Ahold, opent vandaag de nieuwe speciaalzaak "Mooi & Gezond". In het digitale winkelrek liggen liefst 30.000 verschillende artikelen van alle belangrijke merken. "Veel uitgebreider dan bij de grootste parfumerie of drogist", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer.

Alle grote merken

Bol.com zet de gestage uitbreiding van zijn aanbod voort: de nieuwste virtuele speciaalzaak "Mooi & Gezond" verkoopt artikelen van onder meer Nivea, L'Oreal, Gilette, Hugo Boss en Axe.

 

Uit een eigen onderzoek blijkt dat bijna de helft van de consumenten zijn winkels uitkiest op basis van goede prijzen en scherpe aanbiedingen. "Daar spelen we dan ook direct op in. We bieden een aantal sterke openingsaanbiedingen, maar gaan er ook continu voor zorgen dat onze klanten in de hele winkel scherp geprijsde artikelen vinden", zegt Schaeffer, die in de Belgische krant Het Nieuwsblad wel ontkent dat Bol.com zich in dit segment als een prijsbreker wil gaan gedragen.

 

Gemak, keuze en privacy

"In Nederland wordt hooguit zeven procent van de schoonheids- en verzorgingsproducten online gekocht", zegt Schaeffer. "Bij elektronica is dat al tientallen procenten en bij boeken en muziek zelfs al meer dan de helft."

 

Bol.com rekent niet zozeer op mensen die inspiratie willen opdoen en op zoek zijn naar een nieuw, passend geurtje, maar veeleer op zogeheten herhalingsaankopen: "Wij mikken vooral op consumenten voor wie gemak en keuze boven inspiratie gaan. In plaats van meerdere winkels af te lopen wanneer je scheerschuim of nachtcrème op is, je tandpasta leeg of je lippenstift uitgedroogd, bestel je die online op één plek. Daarnaast verwachten we dat veel klanten een deel van het assortiment - zoals condooms, erotische speeltjes of een zwangerschapstest - juist liever anoniem kopen en thuis laten bezorgen."

 

Ahold-dochter sinds mei dit jaar

Bol.com ging van start in 1999 en werd in mei van dit jaar gekocht door Ahold voor 350 miljoen euro. Met 17,5 miljoen verkochte producten en 3,4 miljoen actieve klanten in 2011 is Bol marktleider in de lage landen. Het internetwarenhuis, dat in het tweede kwartaal een omzet van rond de 100 miljoen euro boekte, opende begin dit jaar nog een speciaalzaak "Baby" met 5.000 babyproducten en deze zomer nog een afdeling "Koken en tafelen" met circa 12.000 artikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top