Bol.com opent grootste drogisterij van Nederland

Bol.com opent grootste drogisterij van Nederland

Bol.com, het internetwarenhuis van Ahold, opent vandaag de nieuwe speciaalzaak "Mooi & Gezond". In het digitale winkelrek liggen liefst 30.000 verschillende artikelen van alle belangrijke merken. "Veel uitgebreider dan bij de grootste parfumerie of drogist", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer.

Alle grote merken

Bol.com zet de gestage uitbreiding van zijn aanbod voort: de nieuwste virtuele speciaalzaak "Mooi & Gezond" verkoopt artikelen van onder meer Nivea, L'Oreal, Gilette, Hugo Boss en Axe.

 

Uit een eigen onderzoek blijkt dat bijna de helft van de consumenten zijn winkels uitkiest op basis van goede prijzen en scherpe aanbiedingen. "Daar spelen we dan ook direct op in. We bieden een aantal sterke openingsaanbiedingen, maar gaan er ook continu voor zorgen dat onze klanten in de hele winkel scherp geprijsde artikelen vinden", zegt Schaeffer, die in de Belgische krant Het Nieuwsblad wel ontkent dat Bol.com zich in dit segment als een prijsbreker wil gaan gedragen.

 

Gemak, keuze en privacy

"In Nederland wordt hooguit zeven procent van de schoonheids- en verzorgingsproducten online gekocht", zegt Schaeffer. "Bij elektronica is dat al tientallen procenten en bij boeken en muziek zelfs al meer dan de helft."

 

Bol.com rekent niet zozeer op mensen die inspiratie willen opdoen en op zoek zijn naar een nieuw, passend geurtje, maar veeleer op zogeheten herhalingsaankopen: "Wij mikken vooral op consumenten voor wie gemak en keuze boven inspiratie gaan. In plaats van meerdere winkels af te lopen wanneer je scheerschuim of nachtcrème op is, je tandpasta leeg of je lippenstift uitgedroogd, bestel je die online op één plek. Daarnaast verwachten we dat veel klanten een deel van het assortiment - zoals condooms, erotische speeltjes of een zwangerschapstest - juist liever anoniem kopen en thuis laten bezorgen."

 

Ahold-dochter sinds mei dit jaar

Bol.com ging van start in 1999 en werd in mei van dit jaar gekocht door Ahold voor 350 miljoen euro. Met 17,5 miljoen verkochte producten en 3,4 miljoen actieve klanten in 2011 is Bol marktleider in de lage landen. Het internetwarenhuis, dat in het tweede kwartaal een omzet van rond de 100 miljoen euro boekte, opende begin dit jaar nog een speciaalzaak "Baby" met 5.000 babyproducten en deze zomer nog een afdeling "Koken en tafelen" met circa 12.000 artikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top