Bol.com opent grootste drogisterij van Nederland | RetailDetail

Bol.com opent grootste drogisterij van Nederland

Bol.com opent grootste drogisterij van Nederland

Bol.com, het internetwarenhuis van Ahold, opent vandaag de nieuwe speciaalzaak "Mooi & Gezond". In het digitale winkelrek liggen liefst 30.000 verschillende artikelen van alle belangrijke merken. "Veel uitgebreider dan bij de grootste parfumerie of drogist", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer.

Alle grote merken

Bol.com zet de gestage uitbreiding van zijn aanbod voort: de nieuwste virtuele speciaalzaak "Mooi & Gezond" verkoopt artikelen van onder meer Nivea, L'Oreal, Gilette, Hugo Boss en Axe.

 

Uit een eigen onderzoek blijkt dat bijna de helft van de consumenten zijn winkels uitkiest op basis van goede prijzen en scherpe aanbiedingen. "Daar spelen we dan ook direct op in. We bieden een aantal sterke openingsaanbiedingen, maar gaan er ook continu voor zorgen dat onze klanten in de hele winkel scherp geprijsde artikelen vinden", zegt Schaeffer, die in de Belgische krant Het Nieuwsblad wel ontkent dat Bol.com zich in dit segment als een prijsbreker wil gaan gedragen.

 

Gemak, keuze en privacy

"In Nederland wordt hooguit zeven procent van de schoonheids- en verzorgingsproducten online gekocht", zegt Schaeffer. "Bij elektronica is dat al tientallen procenten en bij boeken en muziek zelfs al meer dan de helft."

 

Bol.com rekent niet zozeer op mensen die inspiratie willen opdoen en op zoek zijn naar een nieuw, passend geurtje, maar veeleer op zogeheten herhalingsaankopen: "Wij mikken vooral op consumenten voor wie gemak en keuze boven inspiratie gaan. In plaats van meerdere winkels af te lopen wanneer je scheerschuim of nachtcrème op is, je tandpasta leeg of je lippenstift uitgedroogd, bestel je die online op één plek. Daarnaast verwachten we dat veel klanten een deel van het assortiment - zoals condooms, erotische speeltjes of een zwangerschapstest - juist liever anoniem kopen en thuis laten bezorgen."

 

Ahold-dochter sinds mei dit jaar

Bol.com ging van start in 1999 en werd in mei van dit jaar gekocht door Ahold voor 350 miljoen euro. Met 17,5 miljoen verkochte producten en 3,4 miljoen actieve klanten in 2011 is Bol marktleider in de lage landen. Het internetwarenhuis, dat in het tweede kwartaal een omzet van rond de 100 miljoen euro boekte, opende begin dit jaar nog een speciaalzaak "Baby" met 5.000 babyproducten en deze zomer nog een afdeling "Koken en tafelen" met circa 12.000 artikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.

Retail belangrijkste groeimotor voor Artificiële Intelligentie

29/03/2018

Retailbedrijven zullen dit jaar omgerekend een slordige 2,76 miljard euro investeren in Artificiële Intelligentie. Daarmee zijn ze volgens onderzoeksbureau IDC de grootste motor van AI wereldwijd, nog vóór de banksector.