Bol.com-punten bij AH snel populair | RetailDetail

Bol.com-punten bij AH snel populair

Bol.com-punten bij AH snel populair

De afhaalpunten van webwarenhuis Bol.com bij zusterketen Albert Heijn winnen snel aan populariteit. Intussen wordt al vijf tot zes procent van de bestellingen bij Bol.com afgehaald bij de speciale balies in de supermarkt.

Veel beter dan verwacht

Bol.com-directeur Daniel Ropers zei in een vraaggesprek met Het Financieele Dagblad dat de resultaten de verwachtingen overtreffen: "We hadden verwacht dat 2 tot 3 procent van de bestellingen bij Albert Heijn zouden worden afgehaald". Daarbij is er nog veel ruimte voor groei: vooralsnog zijn de Bol.com-afhaalbalies alleen nog bij 59 grotere vestigingen van de supermarktketen te vinden. Dit aantal moet volgend jaar fors groeien.

 

De balies zijn het belangrijkste zichtbare initiatief van samenwerking tussen de Ahold-dochters sinds de retailgigant in februari Bol.com overnam. Andere initiatieven waren onder meer het uitdelen van kortingsbonnen samen met Albert Heijn en reclame voor het speelgoedaanbod van Bol.com in de supermarkten. Over concrete plannen voor verdere samenwerking wil Ropers vooralsnog niets zeggen, wel zijn volgens hem de nodige experimenten in voorbereiding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.