Bol.com-punten bij AH snel populair

Bol.com-punten bij AH snel populair

De afhaalpunten van webwarenhuis Bol.com bij zusterketen Albert Heijn winnen snel aan populariteit. Intussen wordt al vijf tot zes procent van de bestellingen bij Bol.com afgehaald bij de speciale balies in de supermarkt.

Veel beter dan verwacht

Bol.com-directeur Daniel Ropers zei in een vraaggesprek met Het Financieele Dagblad dat de resultaten de verwachtingen overtreffen: "We hadden verwacht dat 2 tot 3 procent van de bestellingen bij Albert Heijn zouden worden afgehaald". Daarbij is er nog veel ruimte voor groei: vooralsnog zijn de Bol.com-afhaalbalies alleen nog bij 59 grotere vestigingen van de supermarktketen te vinden. Dit aantal moet volgend jaar fors groeien.

 

De balies zijn het belangrijkste zichtbare initiatief van samenwerking tussen de Ahold-dochters sinds de retailgigant in februari Bol.com overnam. Andere initiatieven waren onder meer het uitdelen van kortingsbonnen samen met Albert Heijn en reclame voor het speelgoedaanbod van Bol.com in de supermarkten. Over concrete plannen voor verdere samenwerking wil Ropers vooralsnog niets zeggen, wel zijn volgens hem de nodige experimenten in voorbereiding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top