Bol.com-punten bij AH snel populair

Bol.com-punten bij AH snel populair

De afhaalpunten van webwarenhuis Bol.com bij zusterketen Albert Heijn winnen snel aan populariteit. Intussen wordt al vijf tot zes procent van de bestellingen bij Bol.com afgehaald bij de speciale balies in de supermarkt.

Veel beter dan verwacht

Bol.com-directeur Daniel Ropers zei in een vraaggesprek met Het Financieele Dagblad dat de resultaten de verwachtingen overtreffen: "We hadden verwacht dat 2 tot 3 procent van de bestellingen bij Albert Heijn zouden worden afgehaald". Daarbij is er nog veel ruimte voor groei: vooralsnog zijn de Bol.com-afhaalbalies alleen nog bij 59 grotere vestigingen van de supermarktketen te vinden. Dit aantal moet volgend jaar fors groeien.

 

De balies zijn het belangrijkste zichtbare initiatief van samenwerking tussen de Ahold-dochters sinds de retailgigant in februari Bol.com overnam. Andere initiatieven waren onder meer het uitdelen van kortingsbonnen samen met Albert Heijn en reclame voor het speelgoedaanbod van Bol.com in de supermarkten. Over concrete plannen voor verdere samenwerking wil Ropers vooralsnog niets zeggen, wel zijn volgens hem de nodige experimenten in voorbereiding.

Tags: