Bol.com start zomerse winkel in Rotterdam CS

Bol.com start zomerse winkel in Rotterdam CS

Bol.com heeft in het Centraal Station in Rotterdam een wand van 18 meter lang geplaatst, met daarop 33 zomerse producten. Wie de bijhorende code met zijn mobiele telefoon inscant, kan meteen een bestelling plaatsen. Wie hetzelfde doet met de afbeelding, krijgt dankzij de wonderen van de virtuele realiteit meer info over het product. Voor dit laatste is wel de augmented reality-app van Layar nodig.

Zomerse pop-upwinkel

Helemaal niet is de QR-techniek uiteraard niet: Tesco startte er al mee in 2010 in Zuid-Korea en in België testte Delhaize het meer dan een jaar geleden uit met een kubus met 300 producten die een aantal stations werd geplaatst.

 

Bol.com gebruikt de technologie wel voor een thematische aanpak: de creatie van een digitale winkel met zomerspulletjes. In het aanbod zitten onder meer een opblaasbaar zwembad, een koelbox, een babybedje en zelfs condooms. Het gaat om een tijdelijk initiatief, waarvoor Bol.com samenwerkt met het Rotterdamse openbaarvervoerbedrijf RET en Shop2Mobi, dat gespecialiseerd is in nieuwe vormen van winkelen.

Tags: