Bol.com start zomerse winkel in Rotterdam CS | RetailDetail

Bol.com start zomerse winkel in Rotterdam CS

Bol.com start zomerse winkel in Rotterdam CS

Bol.com heeft in het Centraal Station in Rotterdam een wand van 18 meter lang geplaatst, met daarop 33 zomerse producten. Wie de bijhorende code met zijn mobiele telefoon inscant, kan meteen een bestelling plaatsen. Wie hetzelfde doet met de afbeelding, krijgt dankzij de wonderen van de virtuele realiteit meer info over het product. Voor dit laatste is wel de augmented reality-app van Layar nodig.

Zomerse pop-upwinkel

Helemaal niet is de QR-techniek uiteraard niet: Tesco startte er al mee in 2010 in Zuid-Korea en in België testte Delhaize het meer dan een jaar geleden uit met een kubus met 300 producten die een aantal stations werd geplaatst.

 

Bol.com gebruikt de technologie wel voor een thematische aanpak: de creatie van een digitale winkel met zomerspulletjes. In het aanbod zitten onder meer een opblaasbaar zwembad, een koelbox, een babybedje en zelfs condooms. Het gaat om een tijdelijk initiatief, waarvoor Bol.com samenwerkt met het Rotterdamse openbaarvervoerbedrijf RET en Shop2Mobi, dat gespecialiseerd is in nieuwe vormen van winkelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top