Bol.com start zomerse winkel in Rotterdam CS | RetailDetail

Bol.com start zomerse winkel in Rotterdam CS

Bol.com start zomerse winkel in Rotterdam CS

Bol.com heeft in het Centraal Station in Rotterdam een wand van 18 meter lang geplaatst, met daarop 33 zomerse producten. Wie de bijhorende code met zijn mobiele telefoon inscant, kan meteen een bestelling plaatsen. Wie hetzelfde doet met de afbeelding, krijgt dankzij de wonderen van de virtuele realiteit meer info over het product. Voor dit laatste is wel de augmented reality-app van Layar nodig.

Zomerse pop-upwinkel

Helemaal niet is de QR-techniek uiteraard niet: Tesco startte er al mee in 2010 in Zuid-Korea en in België testte Delhaize het meer dan een jaar geleden uit met een kubus met 300 producten die een aantal stations werd geplaatst.

 

Bol.com gebruikt de technologie wel voor een thematische aanpak: de creatie van een digitale winkel met zomerspulletjes. In het aanbod zitten onder meer een opblaasbaar zwembad, een koelbox, een babybedje en zelfs condooms. Het gaat om een tijdelijk initiatief, waarvoor Bol.com samenwerkt met het Rotterdamse openbaarvervoerbedrijf RET en Shop2Mobi, dat gespecialiseerd is in nieuwe vormen van winkelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.