Bol.com start zomerse winkel in Rotterdam CS

Bol.com start zomerse winkel in Rotterdam CS

Bol.com heeft in het Centraal Station in Rotterdam een wand van 18 meter lang geplaatst, met daarop 33 zomerse producten. Wie de bijhorende code met zijn mobiele telefoon inscant, kan meteen een bestelling plaatsen. Wie hetzelfde doet met de afbeelding, krijgt dankzij de wonderen van de virtuele realiteit meer info over het product. Voor dit laatste is wel de augmented reality-app van Layar nodig.

Zomerse pop-upwinkel

Helemaal niet is de QR-techniek uiteraard niet: Tesco startte er al mee in 2010 in Zuid-Korea en in België testte Delhaize het meer dan een jaar geleden uit met een kubus met 300 producten die een aantal stations werd geplaatst.

 

Bol.com gebruikt de technologie wel voor een thematische aanpak: de creatie van een digitale winkel met zomerspulletjes. In het aanbod zitten onder meer een opblaasbaar zwembad, een koelbox, een babybedje en zelfs condooms. Het gaat om een tijdelijk initiatief, waarvoor Bol.com samenwerkt met het Rotterdamse openbaarvervoerbedrijf RET en Shop2Mobi, dat gespecialiseerd is in nieuwe vormen van winkelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top