Bol.com voegt 20.000 woonartikelen toe aan assortiment

Bol.com voegt 20.000 woonartikelen toe aan assortiment

Internetwarenhuis Bol.com heeft vandaag 20.000 artikelen toegevoegd aan zijn woonassortiment. De nieuwe afdeling verwelkomt meteen ook andere retailers.

"Grootste woonwinkel" van de Lage Landen

De nieuwe winkel is ingedeeld in categorieën als woonaccessoires, stoelen, beddengoed, raambekleding, verlichting en badkamertextiel. Naast basisproducten als stoelen, gordijnen en behang zijn ook flink wat accessoires – zoals plaids, kaarsen en handdoeken – in de winkel te vinden.

 

Daarmee biedt bol.com nu in totaal al zo'n 80.000 woonitems aan, want eerder introduceerde de Ahold-dochter al speciaalzaken met alles voor 'tuin & klussen' en 'koken, tafelen & huishouden'. Daarmee is Bol.com naar eigen zeggen "nu al groter dan de grootste woonwarenhuizen op de woonboulevards".

 

Meteen open voor "derden"

Bol.com heeft in het assortiment producten opgenomen van onder meer HKliving, Lifestyle, Zuiver en Beddinghouse. Daarnaast staat de nieuwe woonwinkel ook meteen open voor "derde verkopers", zodat van bij de start ook het assortiment van grote merken als Kartell, Artimide en Direct Design beschikbaar is.

 

Volgens marketingdirecteur Michel Schaeffer bestaat er vooral in de woonbranche veel interesse voor het (extra) online verkoopkanaal dat bol.com biedt: "Als je spullen verkoopt in onze categorieën en je hebt een inschrijving bij de Kamer van Koophandel, dan kun je gebruik maken van Plaza, ook als je zelf nog niet online verkoopt." "Wij helpen hun aanbod inzichtelijk te maken", vertelt hij bij de collega's van Twinkle.

 

De meeste nieuwe woonartikelen zullen echter niet afgeleverd kunnen worden bij de 700 nieuwe afhaalpunten van bol.com in Albert Heijns: daarvoor zijn ze volgens de verzendvoorwaarden simpelweg te groot...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top