Bol.com voegt 20.000 woonartikelen toe aan assortiment

Bol.com voegt 20.000 woonartikelen toe aan assortiment

Internetwarenhuis Bol.com heeft vandaag 20.000 artikelen toegevoegd aan zijn woonassortiment. De nieuwe afdeling verwelkomt meteen ook andere retailers.

"Grootste woonwinkel" van de Lage Landen

De nieuwe winkel is ingedeeld in categorieën als woonaccessoires, stoelen, beddengoed, raambekleding, verlichting en badkamertextiel. Naast basisproducten als stoelen, gordijnen en behang zijn ook flink wat accessoires – zoals plaids, kaarsen en handdoeken – in de winkel te vinden.

 

Daarmee biedt bol.com nu in totaal al zo'n 80.000 woonitems aan, want eerder introduceerde de Ahold-dochter al speciaalzaken met alles voor 'tuin & klussen' en 'koken, tafelen & huishouden'. Daarmee is Bol.com naar eigen zeggen "nu al groter dan de grootste woonwarenhuizen op de woonboulevards".

 

Meteen open voor "derden"

Bol.com heeft in het assortiment producten opgenomen van onder meer HKliving, Lifestyle, Zuiver en Beddinghouse. Daarnaast staat de nieuwe woonwinkel ook meteen open voor "derde verkopers", zodat van bij de start ook het assortiment van grote merken als Kartell, Artimide en Direct Design beschikbaar is.

 

Volgens marketingdirecteur Michel Schaeffer bestaat er vooral in de woonbranche veel interesse voor het (extra) online verkoopkanaal dat bol.com biedt: "Als je spullen verkoopt in onze categorieën en je hebt een inschrijving bij de Kamer van Koophandel, dan kun je gebruik maken van Plaza, ook als je zelf nog niet online verkoopt." "Wij helpen hun aanbod inzichtelijk te maken", vertelt hij bij de collega's van Twinkle.

 

De meeste nieuwe woonartikelen zullen echter niet afgeleverd kunnen worden bij de 700 nieuwe afhaalpunten van bol.com in Albert Heijns: daarvoor zijn ze volgens de verzendvoorwaarden simpelweg te groot...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top