Bol.com voegt 20.000 woonartikelen toe aan assortiment | RetailDetail

Bol.com voegt 20.000 woonartikelen toe aan assortiment

Bol.com voegt 20.000 woonartikelen toe aan assortiment

Internetwarenhuis Bol.com heeft vandaag 20.000 artikelen toegevoegd aan zijn woonassortiment. De nieuwe afdeling verwelkomt meteen ook andere retailers.

"Grootste woonwinkel" van de Lage Landen

De nieuwe winkel is ingedeeld in categorieën als woonaccessoires, stoelen, beddengoed, raambekleding, verlichting en badkamertextiel. Naast basisproducten als stoelen, gordijnen en behang zijn ook flink wat accessoires – zoals plaids, kaarsen en handdoeken – in de winkel te vinden.

 

Daarmee biedt bol.com nu in totaal al zo'n 80.000 woonitems aan, want eerder introduceerde de Ahold-dochter al speciaalzaken met alles voor 'tuin & klussen' en 'koken, tafelen & huishouden'. Daarmee is Bol.com naar eigen zeggen "nu al groter dan de grootste woonwarenhuizen op de woonboulevards".

 

Meteen open voor "derden"

Bol.com heeft in het assortiment producten opgenomen van onder meer HKliving, Lifestyle, Zuiver en Beddinghouse. Daarnaast staat de nieuwe woonwinkel ook meteen open voor "derde verkopers", zodat van bij de start ook het assortiment van grote merken als Kartell, Artimide en Direct Design beschikbaar is.

 

Volgens marketingdirecteur Michel Schaeffer bestaat er vooral in de woonbranche veel interesse voor het (extra) online verkoopkanaal dat bol.com biedt: "Als je spullen verkoopt in onze categorieën en je hebt een inschrijving bij de Kamer van Koophandel, dan kun je gebruik maken van Plaza, ook als je zelf nog niet online verkoopt." "Wij helpen hun aanbod inzichtelijk te maken", vertelt hij bij de collega's van Twinkle.

 

De meeste nieuwe woonartikelen zullen echter niet afgeleverd kunnen worden bij de 700 nieuwe afhaalpunten van bol.com in Albert Heijns: daarvoor zijn ze volgens de verzendvoorwaarden simpelweg te groot...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.