Boni start test met slimme webwinkel | RetailDetail

Boni start test met slimme webwinkel

Boni start test met slimme webwinkel

Supermarktketen Boni is van start gegaan met een test rond een slimme webwinkel. Die moet automatisch het assortiment aanpassen op basis van de verkoopgegevens en de weersverwachtingen.

Aanbiedingen automatisch aanpassen

De test van supermarktbedrijf Boni zou een paar dagen geleden opgestart zijn en draait op software die is ontwikkeld door het bedrijf Tweakwise. De webwinkel is onder andere gekoppeld aan de weerdata van Meteovista, het moederbedrijf van Weeronline. De webwinkel heeft toegang tot weerdata van de afgelopen drie jaar en kan op basis van die gegevens bepalen welke producten er op de voorpagina van de website moeten verschijnen. Ook aanbiedingen kunnen zo aangepast worden.


"Op deze wijze worden juist die producten extra aangeprezen waar bovengemiddeld veel vraag naar zal ontstaan. Het is de mix van invloeden van weer en evenementen, zoals Kerstmis, het WK voetbal en marathons, die ervoor zorgt dat er nauwkeurig kan worden ingespeeld op behoeften van consumenten", zegt een woordvoerder van het softwarebedrijf aan Distrifood.


De software moet dienen als aanvulling voor de e-commercemanager en niet als vervanging. "De software helpt keuzes maken in het aanprijzen van artikelen. Op basis daarvan kun je ook aanbiedingen selecteren en de software die automatisch weer laten promoten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.