Casebundel "Meer traffic, retentie en conversie met e-mailmarketing" | RetailDetail

Casebundel "Meer traffic, retentie en conversie met e-mailmarketing"

Casebundel "Meer traffic, retentie en conversie met e-mailmarketing"

(publireportage) E-mailmarketing genereert meer websitebezoek, verkoop en verdere groei. Deze casebundel van MailPlus beschrijft hoe u dat bereikt.

E-mailmarketing ook voor online 'branding' en conversie

Online marketing en e-commerce gaan hand in hand. Adwords, zoekmachine-optimalisatie, ‘affiliate marketing’ en natuurlijk ook e-mailmarketing dragen onder andere bij aan het succes van webshops en (web)winkeliers. In deze casebundel vertellen enthousiaste MailPlus eCom-gebruikers hoe zij succesvol zijn met e-mailmarketing.


In de eerste case komt Stefan Hazelhekke van IKenIK.nl aan het woord. Hij legt uit hoe zij steeds meer de klik maken met hun klanten door de inzet van e-mailmarketing en van relevante content, die helemaal is afgestemd op de ontvanger.


In de tweede case gaat Marlou Eggink van terStal Familiemode in op de rol van e-mailmarketing binnen de omnichannelstrategie die zij hebben ontwikkeld voor hun webshop en ongeveer 200 winkels in Nederland. Mede door inzet van e-mailmarketing hebben zij de omzet in hun webshop sinds de lancering in 2012 met 80% laten groeien (meetpunt eind 2014).


Tot slot is er het succesverhaal van Kimberly Kreeft van Konijnendijk Mode, die net zoals terStal onder meer door de inzet van e-mailmarketing de offline winkel en de online shop succesvol met elkaar combineert voor de branding van het merk Konijnendijk en meetbaarheid van acties.


Kortom, deze casebundel biedt voldoende inspiratie en inzicht voor retailers en e-tailers die met e-mailmarketing aan de slag gaan of willen. Download hier de gratis casebundel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.