48.000 beoordelingen
De Nederlandse consument kon voor de awards kiezen in 7 hoofdcategorieën en 15 subcategorieën. De winnaars werden gekozen op basis van 5.000 beoordelingen in een online consumentenpanel van GfK en 48.000 beoordelingen uit een consumentenonderzoek onder eigen klanten.
De winnaars in de hoofdcategorieën waren Corendon.nl (Reizen & Vrije Tijd), Topvintage.nl (Mode), Superwinkel.nl (Levensmiddelen & Persoonlijke Verzorging), Afterpay.nl (Financiële & Persoonlijke diensten), Kookwinkel.nl (Huis, Hobby & Cadeau), Coolblue (Elektronica & Telecom) en Bol.com (Warenhuizen). Deze XL-prijzen zijn voor webwinkels met een jaaromzet die hoger is dan 4 miljoen euro.
Ook de vakjury deelde vier prijzen uit: daar was Cooblue de grote winnaar met de prijs voor webwinkel van het jaar. Bol.com had dan weer de beste mobiele webwinkel, Proforto.nl werd beloond als Beste Startende Webwinkel van Nederland en Hotelspecials.de won de Cross Border E-commerce Award.