Coolblue wederom gekozen tot Beste Webwinkel

Coolblue wederom gekozen tot Beste Webwinkel

Webwinkelketen Coolblue is donderdag tijdens de Nationale Thuiswinkel Awards 2013 voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot Beste Webwinkel van Nederland. Coolblue troefde bij de prijs Bol.com en KLM af.

Nog vier prijzen voor Coolblue

Coolblue ontving niet alleen de hoofdprijs, maar werd ook bekroond als beste klantgerichte webwinkel en het beste logistieke proces. De andere webwinkel die meerdere keren in de prijzen viel was de webshop van Bijenkorf, met de prijs voor het beste transactieproces en de beste mobiele webwinkel. Andere winnaars waren Bol.com (beste marketing), Independer.nl (beste productervaring), Werkaandemuur.nl (beste Starter) en Thuisbezorgd.nl (beste grensoverschrijdende webwinkel).

 

Behalve de vakprijzen werden er ook nog volop publieksprijzen uitgereikt. Coolblue mocht hier nog een keer twee prijzen ophalen, terwijl Bol.com drie keer in de prijzen viel. Volgens Fons van Westerloo, voorzitter van de stichting achter de prijzen, is dat logisch: Coolblue heeft volgens hem een "obsessieve en excessieve focus op het blij maken van klanten".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland enkel een kwestie van tijd zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Back to top