Coolblue wederom gekozen tot Beste Webwinkel | RetailDetail

Coolblue wederom gekozen tot Beste Webwinkel

Coolblue wederom gekozen tot Beste Webwinkel

Webwinkelketen Coolblue is donderdag tijdens de Nationale Thuiswinkel Awards 2013 voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot Beste Webwinkel van Nederland. Coolblue troefde bij de prijs Bol.com en KLM af.

Nog vier prijzen voor Coolblue

Coolblue ontving niet alleen de hoofdprijs, maar werd ook bekroond als beste klantgerichte webwinkel en het beste logistieke proces. De andere webwinkel die meerdere keren in de prijzen viel was de webshop van Bijenkorf, met de prijs voor het beste transactieproces en de beste mobiele webwinkel. Andere winnaars waren Bol.com (beste marketing), Independer.nl (beste productervaring), Werkaandemuur.nl (beste Starter) en Thuisbezorgd.nl (beste grensoverschrijdende webwinkel).

 

Behalve de vakprijzen werden er ook nog volop publieksprijzen uitgereikt. Coolblue mocht hier nog een keer twee prijzen ophalen, terwijl Bol.com drie keer in de prijzen viel. Volgens Fons van Westerloo, voorzitter van de stichting achter de prijzen, is dat logisch: Coolblue heeft volgens hem een "obsessieve en excessieve focus op het blij maken van klanten".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.