De Buren zet in op afhaalpunten

De Buren zet in op afhaalpunten

Het Nederlandse bedrijf De Buren gaat een landelijk netwerk van afhaalpunten opbouwen. Die kunnen door webwinkels worden gebruikt om goederen af te laten leveren. In de nabije toekomst moeten de afhaalpunten ook geschikt worden gemaakt voor gekoelde levensmiddelen.

Kluisjes voor internetsupermarkten

Voor het einde van dit jaar moet er al een netwerk van honderdvijftig afhaalpunten zijn op locaties waar consumenten veel komen, zoals tankstations, horecagelegenheden en winkels. Klanten krijgen via e-mail of sms een code waarmee ze hun kluisje zelf kunnen openen. De afhaalpuntenmikken op consumenten die weinig thuis zijn, maar toch online willen bestellen. Supermarktketen Plus krijgt de primeur in Hengelo.

 

De Buren wil ook gaan fungeren als basis voor internetsupermarkten en zal daarom ook koel-en vrieskluizen installeren. Wie ongekoelde, koelverse en diepgevroren producten bestelt, krijgt dan drie kluisjes toegewezen. Voor het gebruik van de kluisjes wordt een klein bedrag in rekening gebracht. Opvallend is dat de kluisjes geen aandacht behoeven van het personeel op de locatie waar de kluisjes geplaatst zijn. Consumenten kunnen een gratis De Buren-klantenkaart aanvragen en aangeven wat hun favoriete afhaalpunt is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top