DHL wil smart cars inzetten voor levering | RetailDetail

DHL wil smart cars inzetten voor levering

DHL wil smart cars inzetten voor levering

Pakjesdienst DHL wil dit jaar nog starten met een proefproject in Duitsland, waarbij het smart cars zal inzetten voor leveringen. Eigenaars van een smart car van Daimler kunnen vanaf september hun pakketjes laten leveren aan hun wagen.

Smart Ready to Drop

Met het programma 'Smart Ready to Drop' kunnen gebruikers via een app aangeven waar hun auto geparkeerd staat en er vervolgens hun pakketje laten leveren. De koeriers van DHL krijgen daarbij een speciale code, waarmee ze de wagen kunnen openen, zodat ze het pakketje kunnen achterlaten. De klant kan ook pakketjes achterlaten in zijn wagen, die dan worden opgepikt door de koerier.

 

DHL wil het nieuwe systeem de komende maanden testen in zeven Duitse steden, zoals Berlijn en Keulen. Het zal het grootste proefproject zijn in zijn soort en DHL verwacht in elke stad enkele honderden gebruikers te hebben.

 

Met het nieuwe systeem wil DHL het aantal leveringen waarbij het pakje niet kan worden afgeleverd, omdat er niemand thuis is, terugdringen. Dat is immers niet alleen lastig voor de consument, het zorgt ook voor flink wat extra kosten voor het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Hudson’s Bay dan toch in gesprek over Galeria Kaufhof

26/06/2018

Mogelijk is er een alliantie in de maak tussen de twee grootste Duitse warenhuisketens. Het Canadese Hudson’s Bay, eigenaar van Kaufhof, praat opnieuw met Signa Holding, dat in 2014 Karstadt overnam.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.