Glossybox wordt Prettybox in Nederland | RetailDetail

Glossybox wordt Prettybox in Nederland

Glossybox wordt Prettybox in Nederland

Het Nederlandse Waat Media heeft het Nederlandse deel van Glossybox overgenomen, binnenkort worden alle klanten van Glossybox.nl dan ook doorverwezen naar Prettybox.nl.

Al langer op zoek naar overnemer

Daar krijgen huidige klanten van het Nederlandse Glossybox de keuze om hun abonnement gewoon te laten overzetten naar Prettybox of om hun abonnement op te zeggen. De punten die ze op Glossybox hebbben verzameld, komen dan wel te vervallen.

 

Volgens Waat was het Duitse Glossybox al langer op zoek naar een overnemer voor de Nederlandse activiteiten. Ze willen zich enkel nog focussen op de Duitse, Amerikaanse, Franse en Britse markt.

 

"Buitenkans"

Klanten van Glossybox nemen een abonnement op de dienst en krijgen in ruil elke maand een box met beautyproducten thuis geleverd. Prettybox werkt op dezelfde manier en Waat wil steeds meer focus leggen op subscription based commerce.

 

"In het businessmodel van Waat zal een steeds sterker accent op die manier van werken worden gelegd", aldus directeur David Sluis van Waat Media aan Twinkle. "Het binnenhalen van Glossybox Nederland was voor ons een buitenkans om onze flinke groeidoelstellingen versneld te behalen."

 

Waat Media startte in 2008 met Waat.nl, een dagaanbiedingsite voor vrouwen. Vorig jaar kwam daar Waatbox.nl bij, en nu breidt het dus flink uit met de aankoop van Glossybox.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.