Grote klanten vertrekken bij Beslist.nl | RetailDetail

Grote klanten vertrekken bij Beslist.nl

Grote klanten vertrekken bij Beslist.nl

Verschillende grote webwinkels hebben besloten om zich terug te trekken van Beslist.nl. Grote prijsverhogingen om op de prijsvergelijkingssite te staan hebben onder andere Media Markt ertoe aangezet om te vertrekken.

2 miljoen artikels van website

Alternate en Media Markt hebben besloten om hun volledig assortiment van Beslist.nl te halen, maar ook de helft van het assortiment van Bol.com is verdwenen. In totaal zouden er zo 2 miljoen artikelen van de website verdwijnen.

 

Voorheen rekende Beslist.nl een klein bedrag aan per bezoeker die doorklikte naar de website van een retailer. Eind vorig jaar besloot Beslist.nl webwinkels echter een (hoger) bedrag te laten betalen per aankoop van een gebruiker: van cost per click naar cost per sale dus. Daar kwam toen flink wat protest tegen, waarna Beslist.nl de keuze tussen de twee aan de retailers liet.

 

"Ten opzichte van de vorige situatie zijn de kosten echter verdubbeld maar zijn de conversies gelijk gebleven. Het tarief is voor ons simpelweg te hoog om nog rendabel te kunnen adverteren", zegt Rob Verheij, marketingcoördinator van Alternate, nu aan Emerce. "Wij doen er alles aan om de prijzen voor onze klanten zo laag mogelijk te houden, dure clicks dragen daar niet aan bij. Als meerdere partijen hun artikelen verwijderen zal van een goede vergelijking voor klanten geen sprake meer zijn."

 

Ook Bol.com en Media Markt wijzen naar hogere prijzen als reden van hun vertrek. Coolblue wenst voorlopig nog niet te reageren op de acties van zijn concurrenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.