Internetbestellingen helpen PostNL

Internetbestellingen helpen PostNL

De groei van de online detailhandel is ook goed nieuws voor postbezorger PostNL. De logistieke dienstverlener zag in het tweede kwartaal de omzet van de pakketservice met 22 procent toenemen tot 178 miljoen euro.

Internet zorgt voor groei

Gemiddeld werd er ook meer omzet geboekt per bezorgd pakje: terwijl de omzet met 22 procent toenam, nam het aantal pakketjes met 6 procent toe. Intussen daalde het aantal bezorgde brieven met zes procent en daalde de omzet daalde in die divisie met 4 procent, naar 555 miljoen euro. Ook internationaal nam de omzet van PostNL toe.

 

PostNL is de opvolger van het voormalige staatsbedrijf TNT. De afgelopen jaren heeft de onderneming steeds meer concurrentie gekregen in pakketbezorging. Branchegenoot Deutsche Post publiceerde vorig jaar cijfers: dit bedrijf zag de omzet van de pakketjesafdeling met 12 procent toenemen tot 797 miljoen euro. Ook daar wordt de groei van internethandel genoemd als belangrijkste factor.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top