Internetbestellingen helpen PostNL

Internetbestellingen helpen PostNL

De groei van de online detailhandel is ook goed nieuws voor postbezorger PostNL. De logistieke dienstverlener zag in het tweede kwartaal de omzet van de pakketservice met 22 procent toenemen tot 178 miljoen euro.

Internet zorgt voor groei

Gemiddeld werd er ook meer omzet geboekt per bezorgd pakje: terwijl de omzet met 22 procent toenam, nam het aantal pakketjes met 6 procent toe. Intussen daalde het aantal bezorgde brieven met zes procent en daalde de omzet daalde in die divisie met 4 procent, naar 555 miljoen euro. Ook internationaal nam de omzet van PostNL toe.

 

PostNL is de opvolger van het voormalige staatsbedrijf TNT. De afgelopen jaren heeft de onderneming steeds meer concurrentie gekregen in pakketbezorging. Branchegenoot Deutsche Post publiceerde vorig jaar cijfers: dit bedrijf zag de omzet van de pakketjesafdeling met 12 procent toenemen tot 797 miljoen euro. Ook daar wordt de groei van internethandel genoemd als belangrijkste factor.

Tags: