Intratuin heeft voorlopig geen nood aan e-commerce

Intratuin heeft voorlopig geen nood aan e-commerce

Tuinketen Intratuin heeft voorlopig alle plannen rond e-commerce opgeborgen. Tot 2012 had de keten nog een eigen online winkel, maar sinds die werd opgedoekt is er binnen het bedrijf nog weinig interesse voor online verkoop.

Informatievoorziening

Toen de webwinkel twee jaar geleden sloot, was dat nog met de melding dat er snel een nieuwe versie zou verschijnen, met een uitgebreider assortiment. Daarvoor haalde de keten Angélique Wouters binnen als commercieel manager. Zij was voorheen nog verantwoordelijk voor e-commerce bij Selexyz en Ahold. Ondertussen is Wouters echter alweer vertrokken bij Intratuin.

 

Operationeel manager Peter Huijsmans laat nu aan Twinkle weten dat er voorlopig ook geen plannen meer zijn rond e-commerce. "Wij hebben ervoor gekozen om onze online activiteiten te verzwaren op het gebied van de informatievoorziening. We investeren nu in het tonen van ons assortiment op onze website", stelt hij. Een deel van het assortiment te koop aan te bieden via derde partijen bleek immers ook te duur om rendabel te zijn voor Intratuin.

Tags: