Kijkshop opent webwinkel bij Buienradar.nl

Kijkshop opent webwinkel bij Buienradar.nl

Kijkshop heeft onder de vlag van de populaire weersite Buienradar.nl een nieuwe webwinkel geopend. De opening is het gevolg van de alliantie tussen Kijkshop en televisiemaatschappij RTL Nederland, die anderhalf jaar geleden werd gesloten.

 Aanbod afhankelijk van het weer

In de winkel worden 'weergerelateerde' zaken als startkabels, kachels, zwembaden en airconditioners verkocht. Een deel van het assortiment is afkomstig uit het standaardassortiment van Kijkshop, maar een deel wordt ook speciaal ingekocht. "Wij kopen gericht in voor deze webwinkel. Het online aanbod wordt aangepast aan de hand van het seizoen of het weer", zegt manager marketing & e-commerce Bram Bruijns tegen Twinkle.

 

De opbrengsten van de webwinkel worden verdeeld tussen Kijkshop en RTL Nederland. Buienradar is een website waar mensen de regenwolken boven België en Nederland kunnen zien en volgen. De site behoort tot de populairste weersites in het land.

 

In het samenwerkingsverband tussen Kijkshop en RTL is de afspraak dat Kijkshop de retaildiensten levert en RTL het bereik. "We gaan het enorme bereik van Buienradar.nl gebruiken om producten voor RTL aan de man te brengen. Of er plannen liggen voor meer van dit soort webwinkels, voor andere RTL-merken? Op dit moment niet."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top