Kijkshop opent webwinkel bij Buienradar.nl

Kijkshop opent webwinkel bij Buienradar.nl

Kijkshop heeft onder de vlag van de populaire weersite Buienradar.nl een nieuwe webwinkel geopend. De opening is het gevolg van de alliantie tussen Kijkshop en televisiemaatschappij RTL Nederland, die anderhalf jaar geleden werd gesloten.

 Aanbod afhankelijk van het weer

In de winkel worden 'weergerelateerde' zaken als startkabels, kachels, zwembaden en airconditioners verkocht. Een deel van het assortiment is afkomstig uit het standaardassortiment van Kijkshop, maar een deel wordt ook speciaal ingekocht. "Wij kopen gericht in voor deze webwinkel. Het online aanbod wordt aangepast aan de hand van het seizoen of het weer", zegt manager marketing & e-commerce Bram Bruijns tegen Twinkle.

 

De opbrengsten van de webwinkel worden verdeeld tussen Kijkshop en RTL Nederland. Buienradar is een website waar mensen de regenwolken boven België en Nederland kunnen zien en volgen. De site behoort tot de populairste weersites in het land.

 

In het samenwerkingsverband tussen Kijkshop en RTL is de afspraak dat Kijkshop de retaildiensten levert en RTL het bereik. "We gaan het enorme bereik van Buienradar.nl gebruiken om producten voor RTL aan de man te brengen. Of er plannen liggen voor meer van dit soort webwinkels, voor andere RTL-merken? Op dit moment niet."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top