Neckermann in de fout met Xbox One

Neckermann in de fout met Xbox One
Het online warenhuis Neckermann.com is in de fout gegaan met de voorverkoop van de Xbox One. Het apparaat was daar te koop voor 349 euro, terwijl de eigenlijke prijs 499 euro had moeten zijn.Dat meldt Emerce. Tientallen consumenten maakten gebruik van de voordelige aanbieding voor het apparaat dat pas in de loop van 2014 in Nederland op de markt komt. Neckermann beriep zich daarna op een kennelijke fout op zijn Facebookpagina en annuleerde de orders voor de goedkope prijs. Dit leidde tot enkele tientallen klachten van kopers bij de Consumentenbond, die Neckermann nu oproept om het apparaat voor de gegeven prijs te leveren.

In Nederland kan een leverancier zich alleen beroepen op een fout wanneer de consument binnen enige redelijkheid had moeten vermoeden dat een verkoopprijs niet klopt. Bijvoorbeeld als een cijfer is vergeten in de prijs. Volgens de Consumentenbond is 349 euro geen prijs waaruit onmiddellijk blijkt dat deze niet kan kloppen. Derhalve is Neckermann in de ogen van de consumentenorganisatie verplicht de Xbox voor de genoemde prijs te leveren.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top