Nieuwe geschillencommissie voor webshops

Nieuwe geschillencommissie voor webshops

Nederland heeft sinds deze week een tweede geschillencommissie voor webwinkels. Daarmee krijgen consumenten bij hun online aankoop meer garanties in het geval van een conflict met de handelaar.

Twee onafhankelijke commissies

De nieuwe Geschillencommissie Webshop komt voort uit de overeenkomst tussen de Consumentenbond en de Stichting Webshop Keurmerk over het gebruik van tweezijdige algemene voorwaarden door leden van de stichting. Consumenten kunnen met klachten terecht bij de commissie als deze is aangesloten bij de Stichting Webshop Keurmerk of als de webwinkel zich zelfstandig heeft aangesloten bij de geschillencommissie.

 

Al eerder was er de Geschillencommissie Thuiswinkel, voor webwinkels die van brancheorganisatie Thuiswinkel Waarborg een keurmerk hebben gehad. Beide commissies zijn onafhankelijk en oordelen op basis van dezelfde algemene voorwaarden die zijn overeengekomen met de Consumentenbond.

 

Het indienen van een klacht gaat consumenten 25 euro kosten en klachten worden alleen in behandeling genomen als de consument eerst rechtstreeks met de webwinkelier heeft gezocht naar een oplossing.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top