Nieuwe site wil consumenten laten afdingen

Nieuwe site wil consumenten laten afdingen

Twee ondernemers lanceren binnenkort de eerste versie van Pingelen.nl. Op deze site moeten consumenten kunnen afdingen op producten en diensten van verschillende aanbieders.

Afdingen digitaliseren

Het project is een initiatief van Eric Heijneman en Stefan Denissen, die met Pingelen.nl hopen de gewoonte van Nederlanders om op markten en in winkelstraten af te dingen te digitaliseren. In eerste instantie bestaat het aanbod louter uit producten uit de categorie vrije tijd en vermaak, zoals toegangskaartjes, wellnessarrangementen en hotelkamers. De ondernemers hebben voor deze categorie gekozen omdat aanbieders hier vaak al gewend zijn aan dynamic pricing via veiling- en couponsites, meldt Emerce.

 

Bij Pingelen.nl is een door de aanbieder vastgestelde prijs het uitgangspunt. Consumenten kunnen daarna een lager bod doen, dat kan worden geaccepteerd of verworpen. In het laatste geval kan de aanbieder met een tegenbod komen dat de consument op zijn beurt kan accepteren of verwerpen. De aanbieder heeft achter de schermen al bepaald wat de ondergrens is, de prijs waartegen hij nog enige marge maakt. Denissen en Heijneman verdienen een vergoeding per gesloten deal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top