Omzet Coolblue trekt alweer meer dan 40% aan | RetailDetail

Omzet Coolblue trekt alweer meer dan 40% aan

Omzet Coolblue trekt alweer meer dan 40% aan

Webwinkelketen Coolblue mag alweer juichen: in het eerste halfjaar van 2013 steeg de omzet alweer met 42 procent. Daarmee doet Coolblue het wel iets minder goed dan vorig jaar (+48%), maar 2012 was dan ook "een recordjaar".

Tilburgs magazijn zorgt voor extra capaciteit

De Rotterdamse onlineketen opent continu nieuwe webshops en dat blijkt te lonen, getuige de – alweer – aanzienlijke omzetgroei. Exacte cijfers maakt Coolblue niet bekend, maar afgaande op de jaarcijfers van 2012 zou de omzet voor de periode januari tot juni 2013 rond de honderd miljoen euro moeten bedragen.

 

Coolblue opende eerder dit jaar een nieuw magazijn in Tilburg, vlakbij de grens met België, en kon daardoor het aantal nieuwe openingen nog wat de hoogte in drijven: dit jaar openden al 56 webshops de virtuele deuren, samen met twee "webwinkels waar je naar binnen kunt lopen" in Utrecht en Lochristi (bij Gent) Daarmee staat het totaal voorlopig op 269 webwinkels en 6 fysieke vestigingen.

 

Kaap van 300 webshops overschrijden

Voor de tweede helft van het jaar blijft Coolblue – naar goede gewoonte – weinig bescheiden: de kaap van de 300 webshops overschrijden en een zevende vestiging openen in Amsterdam. "Ondanks de economische crisis zien we in onze cijfers dat onze aanpak van productspecialisme werkt", aldus Zwart. "Een andere verklaring voor ons succes zien wij in onze obsessieve focus op klantentevredenheid."

 

"We merken dat sommige klanten het prettig vinden om een product even vast te houden of om face-to-face advies te krijgen over welke laptop voor hen het meest geschikt is. Bovendien merken we dat de online verkoop in de omgeving van onze fysieke winkels sterk toeneemt," aldus Pieter Zwart, directeur en oprichter van Coolblue.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Back to top