Omzet Coolblue trekt alweer meer dan 40% aan | RetailDetail

Omzet Coolblue trekt alweer meer dan 40% aan

Omzet Coolblue trekt alweer meer dan 40% aan

Webwinkelketen Coolblue mag alweer juichen: in het eerste halfjaar van 2013 steeg de omzet alweer met 42 procent. Daarmee doet Coolblue het wel iets minder goed dan vorig jaar (+48%), maar 2012 was dan ook "een recordjaar".

Tilburgs magazijn zorgt voor extra capaciteit

De Rotterdamse onlineketen opent continu nieuwe webshops en dat blijkt te lonen, getuige de – alweer – aanzienlijke omzetgroei. Exacte cijfers maakt Coolblue niet bekend, maar afgaande op de jaarcijfers van 2012 zou de omzet voor de periode januari tot juni 2013 rond de honderd miljoen euro moeten bedragen.

 

Coolblue opende eerder dit jaar een nieuw magazijn in Tilburg, vlakbij de grens met België, en kon daardoor het aantal nieuwe openingen nog wat de hoogte in drijven: dit jaar openden al 56 webshops de virtuele deuren, samen met twee "webwinkels waar je naar binnen kunt lopen" in Utrecht en Lochristi (bij Gent) Daarmee staat het totaal voorlopig op 269 webwinkels en 6 fysieke vestigingen.

 

Kaap van 300 webshops overschrijden

Voor de tweede helft van het jaar blijft Coolblue – naar goede gewoonte – weinig bescheiden: de kaap van de 300 webshops overschrijden en een zevende vestiging openen in Amsterdam. "Ondanks de economische crisis zien we in onze cijfers dat onze aanpak van productspecialisme werkt", aldus Zwart. "Een andere verklaring voor ons succes zien wij in onze obsessieve focus op klantentevredenheid."

 

"We merken dat sommige klanten het prettig vinden om een product even vast te houden of om face-to-face advies te krijgen over welke laptop voor hen het meest geschikt is. Bovendien merken we dat de online verkoop in de omgeving van onze fysieke winkels sterk toeneemt," aldus Pieter Zwart, directeur en oprichter van Coolblue.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.