Omzet Coolblue trekt alweer meer dan 40% aan

Omzet Coolblue trekt alweer meer dan 40% aan

Webwinkelketen Coolblue mag alweer juichen: in het eerste halfjaar van 2013 steeg de omzet alweer met 42 procent. Daarmee doet Coolblue het wel iets minder goed dan vorig jaar (+48%), maar 2012 was dan ook "een recordjaar".

Tilburgs magazijn zorgt voor extra capaciteit

De Rotterdamse onlineketen opent continu nieuwe webshops en dat blijkt te lonen, getuige de – alweer – aanzienlijke omzetgroei. Exacte cijfers maakt Coolblue niet bekend, maar afgaande op de jaarcijfers van 2012 zou de omzet voor de periode januari tot juni 2013 rond de honderd miljoen euro moeten bedragen.

 

Coolblue opende eerder dit jaar een nieuw magazijn in Tilburg, vlakbij de grens met België, en kon daardoor het aantal nieuwe openingen nog wat de hoogte in drijven: dit jaar openden al 56 webshops de virtuele deuren, samen met twee "webwinkels waar je naar binnen kunt lopen" in Utrecht en Lochristi (bij Gent) Daarmee staat het totaal voorlopig op 269 webwinkels en 6 fysieke vestigingen.

 

Kaap van 300 webshops overschrijden

Voor de tweede helft van het jaar blijft Coolblue – naar goede gewoonte – weinig bescheiden: de kaap van de 300 webshops overschrijden en een zevende vestiging openen in Amsterdam. "Ondanks de economische crisis zien we in onze cijfers dat onze aanpak van productspecialisme werkt", aldus Zwart. "Een andere verklaring voor ons succes zien wij in onze obsessieve focus op klantentevredenheid."

 

"We merken dat sommige klanten het prettig vinden om een product even vast te houden of om face-to-face advies te krijgen over welke laptop voor hen het meest geschikt is. Bovendien merken we dat de online verkoop in de omgeving van onze fysieke winkels sterk toeneemt," aldus Pieter Zwart, directeur en oprichter van Coolblue.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze nog maar kleine aantallen.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Back to top