PayPal CheckIn dit jaar nog naar Nederland | RetailDetail

PayPal CheckIn dit jaar nog naar Nederland

PayPal CheckIn dit jaar nog naar Nederland

PayPal wil dit jaar nog de incheckfunctionaliteit voor winkels lanceren in Nederland. PayPal wil de komende jaren sterk investeren in betaalmogelijkheden voor retailers en hun klanten.

Voordeel voor klant en retailer

PayPal CheckIn wordt al sinds de herfst van vorig jaar getest in Duitsland en PayPal wil het nu ook lanceren in andere landen, waaronder Nederland. Met CheckIn kunnen klanten, van zodra ze een winkel binnenkomen, aangeven dat ze uiteindelijk zullen gaan betalen met PayPal. Een klant zal zo eenvoudig kunnen betalen met zijn smartphone.

 

De retailer kan langs zijn kant dan weer de aankoopgeschiedenis van de klant bekijken of hem gericht aanbiedingen sturen zodra hij zijn winkel binnenstapt. Hij heeft daar ook geen speciale hardware voor nodig, maar enkel een tablet of smartphone met de juiste software op.

 

Beacons leiden klanten tot 20cm nauwkeurig

PayPal wil ook meer gebruik gaan maken van beacons, kleine zenders die door middel van Bluetooth verbinding maken met een mobiel apparaat. "Klanten worden zo tot 20 centimeter nauwkeurig gewezen op de plek van bepaalde producten", zei general manager Benelux Eelco van Wijk op het Online Betaal Congres in Houten.

 

"Ook om consumenten de winkel in te trekken, voor proximity marketing dus, is de techniek geschikt. Dankzij beacons kunnen klanten als ze willen ook automatisch worden ingecheckt bij een winkel, zonder dat ze daarvoor zelf nog een handeling moeten verrichten."

 

PayPal is ook een samenwerking met Samsung aangegaan om een app te ontwikkelen voor de Samsung Galaxy Gear. Zo kunnen klanten inchecken en betalen met hun smartwatch. Er zal ook een app komen die de vingerafdrukverificatie van de Samsung Galaxy S5 zal gebruiken om betalingen te verrichten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.