PayPal krijgt nieuwe look | RetailDetail

PayPal krijgt nieuwe look

PayPal krijgt nieuwe look

PayPal krijgt een nieuwe look en een eerste wereldwijde marketingcampagne. Die moeten ervoor zorgen dat PayPal zijn rivalen op de mobiele markt voor kan blijven, nu de concurrentie daar sterk groeit.

Toeleggen op mobiele betalingen

Het nieuwe logo dat woensdag werd onthuld, is bewust eenvoudiger en dus meer geschikt voor mobiele toestellen. Ook zal PayPal in de VS voor de eerste keer een campagne voeren met een reclamespot op televisie.

 

De verandering van het logo en de marketingcampagne komen er omdat PayPal zich steeds meer wil gaan toeleggen op de mobiele markt en de mogelijkheid voor consumenten om ook fysieke goederen te betalen via bijvoorbeeld hun smartphone. "Onze merken en de wijzes waarop klanten ermee zullen omgaan, gaan de komende jaren sterk veranderen", zegt Christina Smedley, vicepresident van 'global brand and communications'.

 

Grote potentiele markt

Volgens onderzoek zal de markt van mobiele betalingen in de Verenigde Staten tegen 2017 een waarde hebben van 90 miljard dollar (65 miljard euro). Wereldwijd zou het zelfs gaan om 721 miljard dollar (520 miljard euro).

 

PayPal heeft momenteel 143 miljoen gebruikers, maar het wordt niet vaak gebruikt voor betalingen in winkels in de Verenigde Staten. Daar wil het met deze marketingcampagne verandering in brengen. Wereldwijd zou nu slechts tussen 3 en 7 procent van consumenten in-store mobiele betalingen uitvoeren, maar 27 procent zegt het wel te willen gebruiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.