Specsavers lanceert app voor oogtest

Specsavers lanceert app voor oogtest

De optiekketen Specsavers komt met een applicatie waarmee op een eenvoudige wijze ogen kunnen getest worden. Verder toont die Specsavers Oogtest App natuurlijk ook de dichtstbijzijnde Specsavers-vestiging en maakt het mogelijk om onmiddellijk online een afspraak te maken voor een uitgebreider oogonderzoek.

Bedoeling: "vooral leuk zijn"

Met de app wil Specsavers haar klanten op een leuke en eenvoudige manier tonen hoe belangrijk een goed zicht is. “De app is absoluut geen vervanging van een professioneel oogonderzoek bij een opticien. Een uitgebreid oogonderzoek kun je namelijk niet alleen online uitvoeren, hiervoor nodigen we consumenten graag uit in de winkel bij een gediplomeerde opticien”, zegt Ingrid Kersting, woordvoerster van Specsavers. De testresultaten beschrijven wel de kwaliteit van het zicht, de risicofactoren en de eventuele aanbevolen acties.

 

De app bevat evenwel niet alleen enkele oogtests, maar ook een aantal voor de consument handige functies. Zo kan men de dichtstbijzijnde Specsavers vinden en er onmiddellijk een afspraak mee maken. Het bevat ook een onderdeel ‘Vraag het de opticien’, waar een aantal veel gestelde vragen worden beantwoord.

 

Specsavers heeft momenteel meer dan 1600 winkels wereldwijd, waarvan 117 vestigingen in Nederland. Sinds enkele jaren kunnen consumenten ook terecht voor hoorapparaten bij de keten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top