Specsavers lanceert app voor oogtest | RetailDetail

Specsavers lanceert app voor oogtest

Specsavers lanceert app voor oogtest

De optiekketen Specsavers komt met een applicatie waarmee op een eenvoudige wijze ogen kunnen getest worden. Verder toont die Specsavers Oogtest App natuurlijk ook de dichtstbijzijnde Specsavers-vestiging en maakt het mogelijk om onmiddellijk online een afspraak te maken voor een uitgebreider oogonderzoek.

Bedoeling: "vooral leuk zijn"

Met de app wil Specsavers haar klanten op een leuke en eenvoudige manier tonen hoe belangrijk een goed zicht is. “De app is absoluut geen vervanging van een professioneel oogonderzoek bij een opticien. Een uitgebreid oogonderzoek kun je namelijk niet alleen online uitvoeren, hiervoor nodigen we consumenten graag uit in de winkel bij een gediplomeerde opticien”, zegt Ingrid Kersting, woordvoerster van Specsavers. De testresultaten beschrijven wel de kwaliteit van het zicht, de risicofactoren en de eventuele aanbevolen acties.

 

De app bevat evenwel niet alleen enkele oogtests, maar ook een aantal voor de consument handige functies. Zo kan men de dichtstbijzijnde Specsavers vinden en er onmiddellijk een afspraak mee maken. Het bevat ook een onderdeel ‘Vraag het de opticien’, waar een aantal veel gestelde vragen worden beantwoord.

 

Specsavers heeft momenteel meer dan 1600 winkels wereldwijd, waarvan 117 vestigingen in Nederland. Sinds enkele jaren kunnen consumenten ook terecht voor hoorapparaten bij de keten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top