Bedoeling: “vooral leuk zijn”
Met de app wil Specsavers haar klanten op een leuke en eenvoudige manier tonen hoe belangrijk een goed zicht is. “De app is absoluut geen vervanging van een professioneel oogonderzoek bij een opticien. Een uitgebreid oogonderzoek kun je namelijk niet alleen online uitvoeren, hiervoor nodigen we consumenten graag uit in de winkel bij een gediplomeerde opticien”, zegt Ingrid Kersting, woordvoerster van Specsavers. De testresultaten beschrijven wel de kwaliteit van het zicht, de risicofactoren en de eventuele aanbevolen acties.
De app bevat evenwel niet alleen enkele oogtests, maar ook een aantal voor de consument handige functies. Zo kan men de dichtstbijzijnde Specsavers vinden en er onmiddellijk een afspraak mee maken. Het bevat ook een onderdeel ‘Vraag het de opticien’, waar een aantal veel gestelde vragen worden beantwoord.
Specsavers heeft momenteel meer dan 1600 winkels wereldwijd, waarvan 117 vestigingen in Nederland. Sinds enkele jaren kunnen consumenten ook terecht voor hoorapparaten bij de keten.